ژل واژینال کرینون 8%

CRINONE Vaginal Gel 8%

ژل پروژسترون واژینال کرینون حاوی هورمونی به نام پروژسترون است. هنگامی که ژل به داخل واژن شما وارد می شود، پروژسترون به آرامی در طول روز در جریان خون شما آزاد می شود.هورمون پروژسترون براي درمان آمنوره يا فقدان قاعدگي و خونريزي هاي غير طبيعي رحم كه به علت عدم تعادل هورموني ايجاد شده باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این موارد در عدم وجود اختلال ارگانيك مثل فيبروئيد زير مخاطي و يا سرطان رحم و نيز به عنوان كنتراسپتيو در اشكال مختلف به كار مي رود. ديگر موارد مصرف پروژسترون شامل كنترل منوراژي، افزايش ظرفيت تنفسي در بيماران دچار سندرومPickwickian، زايمان زودرس، آندومتريوز، سندروم پيش از قاعدگي و در زنان فاقد تخمدان براي آماده كردن رحم جهت پذيرش تخمك بارور شده در خارج از بدن مي باشد.

پروژسترون چیست؟

پروژسترون (Progesterone) از هورمون های زنانه است که به منظور درمان مشکلاتی نظیر ناباروری، سندروم پیش از قاعدگی، زایمان زودرس و افسردگی پس از زایمان ناشی از کمبود پروژسترون توسط پزشک تجویز شده و کمبود این هورمون را در بدن خانم ها جبران کند. پروژسترون با عملکردی که دارد حاملگی را حفظ کرده و از سقط جنین جلوگیری می کند.

 

 


 

برای خرید مکمل های ناباروری بانوان کلیک کنید.

وجود سطوح کافی پروژسترون و وجود سیستم گردش خون رحمی جفتی کارآمد، دو فاکتور مهم در تداوم حاملگی طبیعی محسوب می‌شوند. افزایش مقاومت عروقی در شریان رحمی با ایجاد اختلال در خون‌رسانی به رویان می‌تواند با عوارض ناگواری از جمله تهدید به سقط همراه باشد.


اغلب از پروژسترون به عنوان هورمون بارداری یاد می شود و به معنای بهتر، هیچ یک از بانوان بدون پروژسترون قادر نخواهند بود که یک بارداری را به طور کامل پشت سر بگذارند، در حقیقت اصلا نمی توانند باردار شوند. این هورمون ضروری توسط تخمدان ها تولید می شود و به رحم شما کمک می کند تا برای بارداری آماده شود. در طی بارداری ممکن است که پزشک برای ارزیابی ریسک سقط، سطح پروژسترون شما را بررسی کند. ممکن است که شما برای افزایش سطح پروژسترون و حمایت از یک بارداری سالم، نیاز به دریافت شیاف پروژسترون داشته باشید.

 

 

همه چیز درباره هورمون پروژسترون زنان در داروخانه آنلاین دارو کالا

توجه داشته باشید که این روش برای بیشتر مادران موفقیت آمیز خواهد بود اما نه برای همه. شیاف ها سطح پروژسترون بدن شما را به مقدار کافی بالا نگه می دارد، تا زمانی که جفت شروع به تولید این هورمون از خود کند. سطوح پایین پروژسترون صرفا به این معنی نیست که بارداری شما به سقط منجر خواهد شد. زمانی که از شیاف پروژسترون استفاده شود ممکن است که بارداری تا پایان ادامه یابد. پزشک شما برای اطمینان از سلامت بارداری و پیشرفت نرمال آن به دقت شرایط را بررسی خواهد کرد.


بسیاری از بانوان با وجود داشتن سطوح پایین پروژسترون در ابتدای بارداری، به تولد یک نوزاد سالم می رسند. شیاف های پروژسترون و مراقبت دقیق می تواند به معنی یک بارداری موفق و شاد باشد.

 

 

تست پروژسترون چیست
کرینون چیست و برای چه استفاده می شود

نام کامل این دارو  ژل واژن پروژسترون کرینون 8% است. کرینون حاوی هورمونی به نام پروژسترون است. هنگامی که ژل به داخل واژن شما وارد شد ، پروژسترون به آرامی در طول روز در جریان خون شما رها می شود.


کرینون ژل مخصوصی است که در واژن خود وارد می کنید. این ماده حاوی هورمون طبیعی زن به نام پروژسترون است. پروژسترون یکی از هورمونهای ضروری برای حفظ بارداری، تنظیم تخمک گذاری و قاعدگی در زنان است. اگر تحت درمان ART قرار گرفته اید و پزشك تشخیص داد که بدن شما به اندازه كافی پروژسترون تولید نمی كند ، ممكن است برای شما کرینون را تجویز کند.

کرینون به خانم ها کمک می کند تا باردار شوند و ممکن است روند مصرف کرینون بعد از باردار شدن هم به دلیل حمایت از بارداری ادامه پیدا کند که این به نظر پزشک مختصص بستگی دارد.


از پروژسترون برای ایجاد دوره قاعدگی در خانمهایی استفاده می شود که هنوز به یائسگی نرسیده اند اما به دلیل کمبود پروژسترون در بدن پریود نمی شوند. همچنین این محصول برای جلوگیری از رشد بیش از حد در آستر رحم در زنان یائسه که تحت درمان با هورمون استروژن قرار می گیرند ، استفاده می شود.

 

 

طبیعتا مقدار مصرف کرینون و مدت مصرف آن را پزشک متخصص تشخیص می دهد. کرینون مستقیما از اپلیکاتور مخصوص یک بار مصرف در واژن استفاده می شود. اپلیکاتور برای دوز مورد نیاز شما طراحی شده است. ممکن است مقدار کمی از ژل بعد از استفاده در اپلیکاتور باقی بماند که این مسئله مهم نیست و دوز مناسب به بدن مصرف کننده خواهد رسید.


کرینون یک ژل صاف تا سفید است. این ماده در اپلیکاتورهای یکبار مصرف یک تکه و سفید پلی اتیلن واژن با درپوش های پیچیده پر شده است که هر کدام در یک بسته بندی فویل رزین کاغذ / آلومینیوم / یونومر بسته بند شده اند.



موارد منع مصرف کرینون:

- اگر به پروژسترون یا هر یک از مواد تشکیل دهنده دیگر حساسیت دارید
- اگر خونریزی واضح واژینال دارید ، اگر پورفیری دارید (عدم توانایی در تجزیه برخی مواد (پورفیرین ها)) در خون که به صورت ارثی منتقل می شود.
- در صورت ابتلا به سرطان از این محصول استفاده نکنید.
- اگر سابقه لخته خون در پاها، ریه، چشم یا جای دیگری از بدن دارید، رگ خونی مسدود شده (اختلال ترومبو آمبولیک) یا سکته مغزی دارید.
- اگر باردار هستید اما جنین در رحم سقط شده است. (سقط جنین از دست رفته که هنوز در رحم باقی است).
- کودکان و نوجوانان از مصرف محصول خودداری کنند.
اگر سرطان پستان یا اندام تناسلی دارید یا بیماری کبدی دارید.



هشدارها و اقدامات احتیاطی:

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما وجود دارد، قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.
- اگر مشکلات کبدی یا کلیوی دارید
- اگر مشکل قلبی، آسم یا دیابت دارید
- اگر تا به حال افسردگی داشته اید
- اگر مبتلا به صرع هستید یا اغلب میگرن دارید

- ممکن است هنگام استفاده از کرینون احساس خستگی شدید کنید. در صورت بروز این مشکل از رانندگی و کار با ماشین آلات حساس خودداری کنید. مشروبات الکلی می تواند این خستگی را بدتر کند.

- کرینون حاوی اسید سوربیک است. این ممکن است باعث واکنش های پوستی موضعی مانند درماتیت تماسی شود. اگر در هنگام استفاده از کرینون رابطه جنسی داشته باشید ، ممکن است واکنش پوستی برای شریک زندگی شما نیز رخ دهد. که این مسئله با استفاده از کاندوم برطرف می شود.

داروهای دیگر و کرینون:

همزمان با هر داروی دیگری که در واژن شما وارد شده باشد ، از کرینون استفاده نکنید.
در صورت استفاده از هر گونه دارو یا مصرف داروهای بدون نسخه با پزشک خود مشورت کنید.



بارداری و شیردهی:

ممکن است به تشخیص پزشک بعد از باردار شدن مصرف محصول برای حمایت از بارداری ادامه پیدا کند.
استفاده از کرینون در دوران شیردهی توصیه نمی شود.


نحوه استفاده از کرینون:

حتما طبق دستور پزشک مصرف گردد.

چقدر استفاده کنید
از زمان تشخیص پزشک برای استفاده ترجیحا هر روز صبح محتویات یک اپلیکاتور را در واژن خود مصرف کنید. اگر آزمایشات نشان بارداری را اعلام کرد ممکن است برای حمایت از آن مصرف این محصول تا 30 روز ادامه پیدا کند.

اپلیکاتور به گونه ای طراحی شده است که مقدار دقیق ژل (1.125 گرم ) انتقال داده می شود. انتظار می رود مقدار کمی ژل در اپلیکاتور باقی بماند. مقدار باقی مانده را دور بریزید.
این دارو فقط برای استفاده در واژن شما با استفاده از اپلیکاتور می باشد.



آماده سازی اپلیکاتور
با استفاده از انتهای ضخیم بین انگشت شست و انگشت سبابه ، اپلیکاتور را بگیرید. قسمت انتهایی نازک اپلیکاتور را به سمت زمین قرار دهید و اپلیکاتور را به پایین تکان دهید تا تمام ژل ها را به سمت انتهای نازک حرکت دهید.

 

 

برای جلوگیری از جاری شدن ژل قبل از استفاده ، مخزن هوا را در قسمت ضخیم فشار ندهید. مخزن هوا را در انتهای ضخیم اپلیکاتور محکم فشار دهید تا ژل از اپلیکاتور وارد واژن شود.


ژل کرینون می تواند چند روز در واژن شما بماند. ممکن است در این مدت شما یک ترشحات سفید تا قهوه ای داشته باشید که مسئله نگران کننده ای نیست.



اگر فراموش کردید از Crinone استفاده کنید:

برای جبران یک دوز فراموش شده دوز را دو برابر استفاده نکنید. اگر استفاده از کرینون را در یک روز فراموش کرده اید ، لطفاً طبق روز معمول با یک دوز واحد ادامه دهید.



اثرات جانبی احتمالی:

این دارو مانند همه داروها می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، اگرچه همه آنها به آن مبتلا نمی شوند.
اگر واكنش آلرژيك گرفتيد ، مصرف کرینون را متوقف كنيد و فوراً به پزشك مراجعه كنيد. به عنوان مثال ممکن است یک ورم ​​پوستی خارش دار پیدا کنید. که دلیل آن را پزشک مشخص خواهد کرد.

اثرات جانبی کرینون (ممکن است حداکثر 1 از 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهد)
- سردرد
- احساس خستگی
- گرفتگی معده یا روده (دستگاه گوارش)
 - حساسیت در پستان.

اثرات جانی با احتمال 1 از 10000 نفر را تحت تأثیر قرار دهد:
- خونریزی بین پریودها (لکه بینی)


نحوه نگهداری ژل واژینال کرینون:

- این دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
- از این دارو بعد از تاریخ انقضا که در کارتن ها و بسته بندی گفته شده استفاده نکنید.
- در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود و از یخ زدگی محافظت شود.
- هر اپلیکاتور برای یک بار مصرف تولید شده است. باقی مانده را دور بریزید



ترکیبات ژل واژینال پروژسترون کرینون مرک:

اسید سوربیک ، گلیسرول ، پارافین مایع ، گلیسیریدهای روغن نخل هیدروژنه ، کربومر 974P ، پلی کربوفیل ، هیدروکسید سدیم و آب تصفیه شده است.


بررسی مشخصات قیمت و خرید ژل پروژسترون واژینال کرینون مرک آلمان


برای اطلاع از موجودی این دارو در داروخانه ی داروکالا و جهت کسب اطلاعات بیشتر با داروخانه تماس بگیرید.