پاپیلوگارد چیست؟

پاپیلوگارد Papilloguard یک واکسن نوترکیب حاوی ذرات شبه ویروسی است که به منظور پیشگیری از سرطان های ناشی از ابتلا به گونه های 16 و 18 ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کاربرد دارد. خرید واکسن  پاپیلوگارد همواره به افراد و به خصوص به بانوان در سنین نوجوانانی توصیه می شود. پاپیلوگارد یک سرنگ از پیش پر شده حاوی سوسپانسیون، آماده برای تزریق عضلانی است. پاپیلوگارد برای مبارزه با ویروس پاپیلومای انسانی تولید شده است. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس شایع است که به آسانی از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. گونه های پرخطر این ویروس در صورت عدم درمان، عامل ایجادکننده سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان های دهان و حلق و... می باشند.

در ادامه مقاله پاپیلوگارد به تعریف ویروس پاپیلومای انسانی و نحوه ابتلا و جلوگیری از ابتلا به آن خواهیم پرداخت. 

 

همچنین میتوانید مقاله واکسن گارداسیل برای اچ پی وی را مطالعه کنید. 

 

 

 

HPV نقش مهمی در ایجاد چندین بیماری دارد.

درمان سرطان دهانه رحم با واکسن پاپیلوگارد


 

سرطان دهانه رحم سومین سرطان شایع در خانم ها است. آمارها نشان داده در سال 2018 تعداد 570 هزار خانم با سرطان دهانه رحم تشخیص داده شده و منجر به فوت 311 هزار نفر شده است. HPV عامل اصلی سرطان دهانه رحم است و گونه های 16 و 18 آن عامل 70 % از موارد سرطان دهانه رحم می باشد. بهترین راه پیشگیری، واکسیناسیون HPV در سنین پایین، عدم مصرف دخانیات، داشتن رابطه جنسی امن و سالم و معاینات منظم و دوره ای و انجام آزمایشات پاپ اسمیر است.

 

مقاله انواع واکسن کرونا و میزان ایمنی آنها را مشاهده کنید.

 

آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان رحم

 


 

پیشگیری از سرطان بهتر از درمان است

درمان سرطان دهانه رحم شامل عمل جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی (پرتو درمانی)‌ می شود. واکسیناسیون HPV از سایر انواع سرطان ایجاد شده توسط این ویروس نیز پیشگیری می کند در حالی که تست های غربالگری تنها برای سرطان دهانه رحم انجام می شود.

 

 


 

بهترین زمان برای تزریق واکسن پاپیلوگارد:

بهترین سن تزریق در دختران 9 تا 13 ساله است. همچنین توصیه می شود همه ی افراد، تا 26 سالگی واکسینه شوند. افراد 26 تا 45 سال که واکسینه نشده اند، با مشورت پزشک، دوره واکسیناسیون خود را آغاز کنند. کودکان 11 تا 12 ساله باید دو دوز واکسن HPV را با فاصله 6 تا 12 ماه دریافت کنند. واکسن HPV را می توان از سن 9 سالگی شروع کرد. کودکانی که سری واکسن HPV را در روز تولد 15 سالگی یا بعد از آن شروع می کنند، نیاز به سه دوز دارند که در طی 6 ماه تجویز می شود. اگر نوجوان شما هنوز واکسینه نشده است، در اسرع وقت با پزشک خود در مورد انجام این واکسن صحبت کنید.

 

بهترین زمان برای تزریق واکسن پاپیلوگارد

 


 

اثر بخشی و ایمنی واکسن پاپیلوگارد چگونه است؟

اثربخشی واکسن پاپیلوگارد طبق نتایج مطالعه بالینی انجام شده برای مقایسه پاپیلوگارد  و برند مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا، این دو دارو اثربخشی مشابهی دارند. مطالعات ایمنی در مورد واکسن HPV در هزاران زن در سراسر جهان قبل از صدور مجوز انجام شده است. نتایج مطالعات در ایران نیز نشان داد كه واكسن پاپیلوگارد، پروفایل ایمنی مناسبی دارد.

 

نوجوانان و جوانان نیز باید واکسینه شوند همه افراد تا سن 26 سال باید واکسن HPV نظیر واکسن پاپرا دریافت کنند، اگر قبلاً به طور کامل واکسینه نشده باشند. واکسیناسیون HPV برای افراد بالای 26 سال توصیه نمی شود. برخی از بزرگسالان 27 تا 45 ساله که قبلاً واکسینه نشده اند، ممکن است پس از صحبت با پزشک خود در مورد خطر ابتلا به عفونت های جدید HPV و مزایای احتمالی واکسیناسیون برای آنها، واکسن HPV را دریافت کنند. واکسیناسیون HPV در بزرگسالان سود کمتری دارد، زیرا افراد بیشتری در این محدوده سنی قبلاً در معرض HPV قرار داشتند.

 

واکسیناسیون HPV از جمله واکسن پاپیلوگارد از عفونت های سرطان زا و پیش سرطانی ها جلوگیری می کند. عفونت های HPV و پیش سرطان های دهانه رحم (سلول های غیرطبیعی روی دهانه رحم که می توانند منجر به سرطان شوند) از سال 2006، زمانی که واکسن های HPV برای اولین بار در ایالات متحده استفاده شد، کاهش یافته است.

واکسیناسیون با واکسن پاپیلوگارد بسیار ایمن است. بیش از 15 سال نظارت نشان داده است که واکسن های HPV بسیار ایمن و موثر هستند. مانند همه واکسن‌ها، دانشمندان همچنان بر واکسن‌های HPV نظارت می‌کنند تا مطمئن شوند که ایمن و موثر هستند.

 

 

عوارض جانبی احتمالی:

مانند هر واکسن یا دارویی، واکسن پاپیلوگارد می توانند عوارض جانبی داشته باشند. شایع ترین عوارض جانبی خفیف هستند و عبارتند از:

  •      درد، قرمزی یا تورم در بازوی محل تزریق واکسن
  •      سرگیجه یا غش (غش بعد از هر گونه واکسیناسیون، از جمله واکسن HPV، در بین نوجوانان شایع تر است)
  •      حالت تهوع
  •      سردرد

 

مزایای واکسیناسیون با پاپیلوگارد بسیار بیشتر از خطر عوارض جانبی احتمالی است.

مزایای واکسن پاپیلوگارد

 


 

موارد احتیاط واکسن پاپیلوگارد:

• حساسیت: واکسن های HPV برای مصرف در افرادی که بعد از دوز قبلی واکسن، یا به یک جز از واکسن، واکنش حساسیت شدید داشته اند، توصیه نمی شود.

• بارداری: واکسن های HPV در بارداری توصیه نمی شود. اگر فردی پس از شروع دوره واکسیناسیون باردار شود، باقی مانده رژیم 3 دوز باید تا پایان دوره بارداری به تأخیر بیفتد.

• تب شدید: افراد با تب شدید نباید واکسینه شوند.

• سیستم ایمنی ضعیف: واکسیناسیون HPV بی خطر است و برای افراد مبتلا به HIV که واکسن دریافت می کنند مشکلی ایجاد نمی کند و توصیه می شود. با این حال، پاسخ ایمنی و اثر واکسن ممکن است در این افراد کمتر از افراد بدون نقص ایمنی باشد.

 

 


 

ترکیبات پاپیلوگارد چیست؟

ترکیبات موجود در هر دوز (۵/ ۰ میلی لیتر):

پروتئین L1 ویروس پاپیلومای انسانی نوع 16      20 میکروگرم
پروتئین L1 ویروس پاپیلومای انسانی نوع 18      20 میکروگرم

 

خرید واکسن پاپیلوگارد

 


 

شرایط نگهداری واکسن پاپیلوگارد:

  • پاپیلوگارد  باید در یخچال (دمای 8 - 2 درجه سانتی گراد) نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود.
  • برای محافظت از تابش نور در جعبه نگهداری شود

 

 


 

ویروس پاپیلوم انسانی:

ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV شایع ترین عفونت مقاربتی (STI) در ایالات متحده است. حدود 80 درصد از زنان حداقل یک نوع HPV را در دوره ای از زندگی خود دریافت می کنند. این ویروس معمولاً از طریق رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتقل می شود. بسیاری از زنان نمی دانند که HPV دارند، زیرا معمولاً علائمی ندارد و معمولاً خود به خود از بین می رود. برخی از انواع HPV می توانند باعث بیماری هایی مانند زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم شوند. واکسنی برای کمک به پیشگیری از HPV وجود دارد. این واکسن، واکسن پاپیلوگارد است که می تواند در صورت تزریق به موقع از بروز و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. 

در ادامه آشنایی با ویروس اچ پی وی سعی شده است تا به سوالات معمول شما درباره این بیماری به صورت کوتاه پاسخ داده شود و در صورت نیاز می توانید از داروخانه دکتر عزیزی واکسن پاپیلوگارد را تهیه کنید. 

 


ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟

HPV نام گروهی از ویروس ها است که شامل بیش از 100 نوع است. بیش از 40 نوع HPV از طریق تماس جنسی منتقل می شود. انواعی که ناحیه تناسلی را آلوده می کنند HPV تناسلی یا زگیل تناسلی نامیده می شوند.

 

اچ پی وی اچیست

 

چه کسانی به HPV مبتلا می شوند؟

HPV تناسلی شایع ترین عفونت مقاربتی در ایالات متحده برای زنان و مردان است. حدود 79 میلیون آمریکایی مبتلا به HPV هستند. این امر به قدری شایع است که 80 درصد از زنان حداقل یک نوع HPV را در مقطعی از زندگی خود دریافت می کنند.

 

 

چگونه به HPV مبتلا می شوید؟

HPV از طریق:

  •      رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی. ویروس HPV حتی در صورت عدم وجود علائم قابل انتقال است. این بدان معناست که شما می توانید HPV را از فردی دریافت کنید که هیچ علامت یا نشانه ای ندارد.
  •      لمس اندام تناسلی. یک مرد برای انتشار HPV نیازی به انزال ندارد. HPV همچنین می تواند بین زنانی که با زنان رابطه جنسی دارند منتقل شود.
  •      زایمان یک زن به نوزادش نیز می تواند این ویروس را منتقل کند.

 

 

علائم HPV چیست؟

اکثر افراد مبتلا به HPV هیچ علامتی ندارند. این یکی از دلایلی است که زنان به آزمایش پاپ اسمیر به طور منظم نیاز دارند. و همچنین دلیلی برای جلوگیری از کارشناسان توصیه می کنند که اولین تست پاپ را در سن 21 سالگی انجام دهید. آزمایش پاپ می تواند تغییرات دهانه رحم ناشی از HPV را پیدا کند. اگر شما یک زن بین 30 تا 65 ساله هستید، پزشک ممکن است هر پنج سال یک بار آزمایش HPV را با تست پاپ شما انجام دهد. این یک آزمایش DNA است که اکثر انواع HPV را تشخیص می دهد.

راه دیگر برای تشخیص عفونت HPV این است که آیا زگیل تناسلی دارید یا خیر. زگیل تناسلی معمولاً به صورت یک برآمدگی کوچک یا گروهی از برجستگی ها در ناحیه تناسلی ظاهر می شود. آنها می توانند کوچک یا بزرگ، برجسته یا مسطح یا به شکل گل کلم باشند. پزشکان معمولاً با مشاهده ناحیه تناسلی می توانند زگیل را تشخیص دهند.

 

 

HPV چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟

HPV معمولاً خود به خود از بین می رود و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. اما هنگامی که HPV از بین نمی رود، می تواند باعث مشکلات سلامتی شود از جمله:

  •      سرطان دهانه رحم
  •      سایر سرطان های دستگاه تناسلی (مانند سرطان فرج، واژن، آلت تناسلی یا مقعد)
  •      سرطان اوروفارنکس (سرطان پشت گلو، از جمله قاعده زبان و لوزه ها)
  •      زگیل ناحیه تناسلی
  •      پاپیلوماتوز تنفسی مکرر (یک بیماری نادر که باعث رشد زگیل در دستگاه تنفسی می شود)

 

 

آیا باید آزمایش HPV انجام دهم؟

اگر 21 تا 29 سال سن دارید، اگر نتیجه آزمایش پاپ غیرمعمول یا نامشخص داشته باشید، ممکن است پزشک آزمایش HPV را پیشنهاد کند. این آزمایش به تعیین اینکه آیا HPV باعث ایجاد سلول های غیرطبیعی در دهانه رحم شما شده است کمک می کند. اکثر زنان کمتر از 30 سال نیازی به آزمایش HPV ندارند، زیرا سیستم ایمنی در 90٪ موارد در آن گروه سنی در عرض دو سال با HPV مبارزه می کند.

اگر 30 سال یا بیشتر دارید، ممکن است آزمایش HPV را همراه با تست پاپ برای غربالگری سرطان دهانه رحم انجام دهید.

اگر نتایج هر دو آزمایش طبیعی باشد، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم در چند سال آینده بسیار کم است. ممکن است پزشک شما بگوید که می توانید تا پنج سال برای غربالگری HPV بعدی خود صبر کنید.

 

 

HPV چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟

HPV بر شانس باردار شدن شما تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند.

برخی از مشکلات احتمالی در دوران بارداری عبارتند از:

  •      سلول های دهانه رحم تغییر می کند. به انجام منظم غربالگری سرطان دهانه رحم در طول بارداری و بعد از آن ادامه دهید تا به پزشک کمک کنید تا هرگونه تغییری را پیدا کند.
  •      زگیل تناسلی که خونریزی می کند و رشد می کند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث شود زگیل‌های تناسلی که قبل از بارداری داشته‌اید یا در دوران بارداری دچار خونریزی شده و رشد کنند (از نظر اندازه و تعداد).
  •      سزارین. اگر زگیل تناسلی کانال زایمان را مسدود کند، ممکن است نیاز به سزارین داشته باشید.
  •      مشکلات سلامتی در نوزاد یک زن مبتلا به HPV تناسلی - به ندرت - می تواند آن را به کودک خود منتقل کند. نوزادان و کودکان ممکن است به دلیل HPV در مجاری هوایی خود رشد کنند. این بیماری نادر اما بالقوه جدی پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده نامیده می شود.

 

 

آیا HPV قابل درمان است؟

اغلب اوقات HPV هیچ درمانی ندارد.  HPV خود به خود از بین می رود. اگر HPV خود به خود از بین نرود، درمان هایی برای زگیل تناسلی و تغییرات سلولی دهانه رحم ناشی از HPV وجود دارد. به طور مثال کپسول هگزایم و یا کپسول پاورفیت می تواند به بهبود سریع تر اچ پی وی کمک کنند. 

 

  |||   

 

 

چگونه می توانم از HPV جلوگیری کنم؟

دو راه برای جلوگیری از HPV وجود دارد. یکی از راه ها دریافت واکسن HPV مانند واکسن پاپیلوگارد است. واکسن پاپیلوگارد بهتر است در سنین نوجوانی و نهایتا تا قبل از 26 سالگی تزریق شود. راه دیگر برای پیشگیری از HPV یا هر بیماری مقاربتی، عدم تماس جنسی با فرد دیگری است.

اگر رابطه جنسی دارید، با اقدامات زیر خطر ابتلا به STI را کاهش دهید:

  • از کاندوم استفاده کنید. کاندوم بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی در هنگام رابطه جنسی است. اگرچه HPV می تواند در نواحی تناسلی زنان و مردان که توسط کاندوم محافظت نمی شوند نیز رخ دهد، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از کاندوم با کاهش نرخ سرطان دهانه رحم مرتبط است. واکسن پاپیلوگارد جایگزین یا کاهش نیاز به استفاده از کاندوم نمی شود. حتماً قبل از تماس آلت تناسلی با واژن، دهان یا مقعد، کاندوم را قرار دهید. همچنین سایر روش‌های پیشگیری از بارداری مانند قرص‌های ضدبارداری، شات‌ها، ایمپلنت‌ها یا دیافراگم‌ها از شما در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت نمی‌کنند.
  • مطمئن شوید که شما و همسرتان برای بیماری های مقاربتی آزمایش شده اید. قبل از رابطه جنسی در مورد نتایج آزمایش با یکدیگر صحبت کنید.
  • تک همسر باشید. داشتن رابطه جنسی فقط با یک شریک می تواند خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش دهد. پس از آزمایش برای STI، به یکدیگر وفادار باشید. این بدان معناست که شما فقط با یکدیگر رابطه جنسی دارید و نه هیچ کس دیگری.
  • تعداد شرکای جنسی خود را محدود کنید. خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی با تعداد شرکای شما افزایش می یابد.
  • بعد از رابطه جنسی دوش نگیرید. دوش کردن برخی از باکتری های طبیعی واژن را که از شما در برابر عفونت محافظت می کند، حذف می کند. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.

مراحل زمانی که با هم استفاده شوند بهترین کاربرد را دارند. هیچ مرحله ای نمی تواند از شما در برابر هر نوع بیماری مقاربتی محافظت کند، فقط درصد احتمال به ابتلا را کاهش می دهد. 

 

 


 

سوالات و پاسخ های کوتاه پیرامون اطلاعات درباره واکسن های اچ پی وی نظیر پاپیلوگارد را می توانید در زیر مطالعه کنید. 

واکسن HPV چیست؟

واکسن HPV نظیر واکسن پاپیلوگارد به پیشگیری از سرطان دهانه رحم، زگیل تناسلی و برخی سرطان های نادر دیگر کمک می کند. سازمان غذا و دارو (FDA) واکسن HPV را برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با HPV از جمله سرطان دهانه رحم در زنان تایید کرد.

 

چه زمانی می توانم واکسن HPV را دریافت کنم؟

کارشناسان توصیه می کنند که اکثر افراد واکسن HPV را در سنین 11 یا 12 سالگی دریافت کنند. واکسن HPV زمانی بهترین کار را دارد که قبل از هر نوع تماس جنسی با شخص دیگری، آن را دریافت کنید. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن HPV را برای افراد 9 تا 45 ساله تایید کرده است.

تحقیقات کافی برای نشان دادن بی خطر بودن واکسن HPV برای زنان باردار و شیرده وجود ندارد. در نتیجه، متخصصان واکسن HPV را برای زنان باردار توصیه نمی کنند. اگر در دوران بارداری واکسن HPV دریافت کردید، قبل از تزریق واکسن HPV صبر کنید تا بارداری شما تمام شود.  اگر 45 سال یا کمتر دارید و هرگز واکسن HPV را تزریق نکرده اید، یا تمام واکسن های HPV را دریافت نکرده اید، از پزشک یا پرستار خود در مورد واکسینه شدن سوال کنید. زمان و تعداد دفعات نیاز به واکسن HPV به سن و سابقه سلامتی شما بستگی دارد. درباره دوزهای توصیه شده واکسن HPV از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیشتر بدانید.

 

 

اگر قبلاً تماس جنسی داشته‌ام، آیا به واکسن HPV نیاز دارم؟

بله. اگر قبلاً با شخص دیگری تماس جنسی داشته اید، همچنان می توانید از واکسن HPV بهره مند شوید. این واکسن می تواند از شما در برابر انواع HPV که هنوز دریافت نکرده اید محافظت کند.

 

 

در صورت دریافت واکسن HPV، آیا باز هم باید از کاندوم استفاده کنم؟

بله. این واکسن جایگزین یا کاهش نیاز به استفاده از کاندوم نمی شود. استفاده از کاندوم خطر ابتلا به انواع دیگر HPV و سایر بیماری های مقاربتی را کاهش می دهد.

 

 

آیا در صورت دریافت واکسن HPV هنوز نیاز به تست پاپ دارم؟

بله. سه دلیل برای آن وجود دارد:

  •      اگرچه واکسن HPV در برابر بسیاری از انواع HPV که باعث سرطان دهانه رحم می شوند محافظت می کند، اما از همه انواع HPV که باعث سرطان دهانه رحم می شوند جلوگیری نمی کند.
  •      اگر تمام دوزهای واکسن را دریافت نکنید (یا در سنین توصیه شده) ممکن است به طور کامل محافظت نشوید.
  •      اگر پس از دریافت یک یا چند نوع HPV قبل از واکسیناسیون واکسینه شده باشید، ممکن است به طور کامل از واکسن سود نبرید.

 

 

آیا می توانم HPV داشته باشم حتی اگر تست پاپ من طبیعی باشد؟

بله. شما می توانید HPV داشته باشید اما هنوز یک تست پاپ طبیعی انجام دهید. ممکن است تغییرات روی دهانه رحم شما فوراً ظاهر نشود. یا ممکن است هرگز ظاهر نشوند. برای زنان 30 سال و بالاتر که تست HPV و تست پاپ را انجام می دهند، نتیجه منفی در هر دو تست پاپ و HPV به این معنی است که هیچ تغییر دهانه رحم یا HPV در دهانه رحم یافت نشد. این بدان معناست که شما در چند سال آینده شانس بسیار کمی برای ابتلا به سرطان دهانه رحم دارید.

 

 

اگر HPV داشتم که خود به خود از بین رفت، آیا می توانم دوباره به آن مبتلا شوم؟

بله. انواع مختلفی از HPV وجود دارد، بنابراین می توانید دوباره به آن مبتلا شوید.

 

 


شما می توانید برای تهیه این محصول با هماهنگی با تلفن های داروخانه به همراه نسخه به داروخانه مراجعه کرده و این محصول را تهیه فرمایید.