اسپری تنفسی پی اچ آر 160 و بهبود عوارض ریوی ویروس کرونا ( کووید 19)

 

نام دارو فارسی : پینن-هیدرونوپلاکتون-ریبو نوکلوئیک اسید

نام دارو انگلیسی : Pinen.Hydronoplacton.Ribonucleic acid

علامت اختصاری : PHR160

شکل دارو : Inhaler spray

 

جهت راهنمایی و تهیه اسپری تنفسی پی اچ آر 160 با نسخه پزشک می توانید با شماره های مندرج داروخانه تماس حاصل فرمایید.

 

از بهترین محصولاتی که می تواند برای پیشگیری و بهبود بیماری های ویروسی تنفسی کمک قابل ملاحظه ای نماید می توان به شربت تقویت سیستم ایمنی سانانیتوس، کپسول تقویت سیستم ایمنی ساپلاس مدز، اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک زیگما فارم، اسپری کلداماریس فلو زیگما فارم اشاره کرد.

 

شرکت داروسازی جابر ابن حیان به عنوان شرکت پیشرو در تولید اسپری‌های تنفسی، با داشتن خط تولید دارای گواهینامه GMP از سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه آکرودیته، برای اولین بار در ایران موفق به تولید اسپری دهانی- استنشاقی PHR160 گردید. این محصول با تکیه بر دانش محققان ایرانی در جهت بهبود عوارض ریوی ناشی از ویروس کرونا فرموله و موفق به دریافت مجوز تولید از سازمان غذا و دارو شده‌است. این ترکیب با افزایش کلیرانس ترشحات ریوی و خلط‌آوری، باعث بهبودی عوارض تنفسی ناشی از ویروس کووید 19 می‌گردد.

 

کاربرد اسپری پی اچ آر 160:

با استناد به انجام مطالعات بالینی بنظر می رسد این دارو بتواند عوارض ریوی ایجاد شده به دنبال ابتلا به ویروس کوید 19 را بهبود بخشد. بسته به شرایط بیمار، 3 تا 10 روز زمان لازم است تا علائم بهبودي ظاهر شود. همچنین ممکن است بهبودي کامل چندین هفته پس از مصرف دارو بدست آید. استفاده منظم دارو به مرور زمان باعث توقف و یا کاهش میزان مصرف دارو میگردد. (این دارو هیچ تاثیری بعنوان پیشگیری از ابتلا به ویروس کوید 19 ندارد).

 

 

مقدار مصرف اسپری پی اچ آر 160 :

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین میکند. ولی مقدار مصرف معمول این دارو به قرار زیر است:

 

بزرگسالان و کودکان 12 سال و بالاتر:

  1. علائم خفیف (مرحله 1): پنچ پاف 5 بار در روز یعنی هر دوساعت یک پاف.
  2. علائم شدید (مرحله 2): ده پاف 10 بار در روز یعنی هر یک ساعت یک پاف.

 

کودکان 5 تا 12 سال:

 پنج پاف 5 بار در روز یعنی هر دو ساعت یک پاف.

 

کودکان تا5 سال:

مصرف و دوز دارو فقط با نظر پزشک صورت گیرد.

 

طول دوره درمان با توجه به اظهار سازنده، مبنی بر ۵ روز مصرف فرآورده در کارآزمایی بالینی است. (بدیهی است در صورتی که در ادامه مطالعات بالینی دوره مصرف طولانی‌تری بررسی شود، با ارایه مدارک و مستندات، و نیز نتایج سمیت حیوانی، دوره مصرف طبق نتایج مطالعات تکمیلی قابل تغییر خواهد بود)

 

مصرف اسپری پی اچ آر 160 در دوران بارداری و شیردهی:

  1. با توجه به نبود اطلاعات کافی ، مصرف این دارو در دوران بارداری ، با دستور پزشک مجاز میباشد.
  2. این دارو منافاتی با شیردهی ندارد. با این حال مادران شیرده باید قیل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

 

 

عوارض جانبی اسپری پی اچ آر 160:

هر دارو به موازات اثرات درمانی مطلوب، ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته شود. در صورت بروز با پزشک خود مشورت نمایید: احساس خارش، تپش قلب، و سرگیجه.

 

نحوه استفاده صحیح اسپری پی اچ آر 160 :

1- درپوش را از قطعه دهانی اینهالر بردارید.

2- قطعه دهانی را از نظر عدم وجود آلودگیهاي خارجی کنترل کنید. (ترجیحاً با مواد ضدعفونی کننده پاک کنید)

3- اینهالر را بطـور عمـودي نگـه داریـد، طوریـکه انتهاي قطعـه دهانی به سمت پایین باشد.

4- اینهالر را دور از خود نگه داشته، قطعه فلزي بالاي آن را فشار داده و در هوا یک بار اسپري کوتاه کنید. پس از این کار اینهالر مقدار درستی از دارو را تأمین میکند.

5 - نفس خود را کاملاً بیرون دهید تا ریه ها خالی شود. قطعه دهانی را در دهان خود بین دندان ها و روي زبان قرار داده، طوریکه اطراف آن بوسیله لب ها مسدود شود. هرگز قطعه دهانی را توسط دندان ها یا زبان مسدود نکنید.

6- به آرامی از راه دهان نفس بکشید وهمزمان قطعه فلزي بالاي اینهالر را 1 بار فشار دهید.

7- نفس کشیدن را به آرامی 3 تا 5 ثانیه ادامه دهید . فشار دادن قطعه بالاي اینهالر همزمان با تنفس آرام بسیار مهم است. در این صورت است که دارو به ریهها میرسد .

8- پس از اسپری، نفس خـود را براي حداقل 10 ثانیـه نگه دارید. سپس قطعه دهانی را از دهان خارج کرده و نفس خود را به آهستگی خارج کنید.

9- در صورتیکه هنگام اسپري کردن، از دهان یا بینی غبار خارج شود، روش استفاده از اینهالر صحیح نبوده است.

10- بعد از اتمام اسپري کردن، قطعه دهانی را پاك کرده و درپوش آن را در جاي خود قرار دهید.

11- بعد از مصرف هر دوز، با استفاده از آب، دهان را شستشو داده و بیرون بریزید.

12- اینهالر را حداقل هفته اي یک بار تمیز کنید تا از مسدود شدن قطعه دهانی و خراب شدن دارو جلوگیري شود.

 

 

بسته بندی اسپری پی اچ آر 160:

اینهالـر پی اچ آر 160 در داخـل ظـروف آلومینیـومـی در دسترس قرار دارد. هر ظرف حـاوی حداقل 200 بار مصرف (پاف) میباشـد و در هر پاف 300 میکروگرم مواد موثره اسپری میگردد.

 

 

1.باتوجه به حجم نازل خروجی و پمپ MDI ها و حضور پروپیلانت (گازHFA) و الکل در فراورده غلظت مخلوط اسانس ها و ترکیبات گیاهی در کل MDI حدود 0/3% می باشد. بدیهی است مقدار مجموع مواد محلول قابل دسترس در هر پاف حدود 300mg می باشد که البته طبق اصول علمی بخش محدودی از آن به ریه می رسد.

2.در مورد اسانس ها وترکیبات گیاهی مورد استفاده ، مسمویت 50% عمدتا بین 1تا20 g/kg از وزن بدن انسان ها می باشد و این ترکیبات بسیار safe درنظر گرفته می شوند و دوز مصرفی PHR160 بسیار کمتر از محدوده سمی مورد اشاره می باشد و در حد1000 برابر کمتر از حد مورد سمی اسانس های رایج می باشد.

3.زمان آماده شدن مجدد برای استعمال و یا تنفس محصول فوق 30تا 45 دقیقه می باشد(این مدت زمان بر اساس محاسبات تئوری و الگوریتم های متناسب با میزان ایجاد شبکه های گلایکو پروتئینی موکوس ریه بدست آمده است) که با توجه به این مورد زمان حداکثر فاصله ی 45 و پنج دقیقه تا یک ساعت در ساعات بیداری جهت تجویز و رسیدن به حداکثر دوز ممکن با این محصول پیشنهاد گردید .

 

 

مواد موثره اسپری پی اچ آر 160:

Sineol Menthol Crocin Safranol Alpha Tojun imol Oleic acid inoleic acid Linolenic Acid  و اسید های چرب با زنجیر های کوتاه ،بلند،یگانه و چندگانه که از فراورده های طبیعی موجود در 6 نوع گیاه بروش steam distillation استخراج گردیده است. این گیاهان قبلا همه بصورت مفرده و یا دوگانه و یا سه گانه سابقه مصرف انسانی داشته اند.

 

چگونگی تعیین استراتژی دوز مصرفی با لاترین تاثیر:

رویکرد تعیین دوزاژ مصرفی در محصول فوق باتکیه بر موارد زیر اتخاذ گردید

 

نیمه عمر دارو

اغلب مطالعه ها تایید میکنند که اسانسها از راه پوست، دهان و ریه جذب میشوند و از سد خونی- مغزي عبور کرده و با گیرنده هاي سیستم اعصاب مرکزي ارتباط برقرار کرده و اعمال بیولوژیک را القا میکنند. اغلب اجزای اسانس از راه کلیه به فرم قطبی در پی متابولیسم محدود آنزیم فاز یک با چسبیدن به گلوکونات یا سولفات دفع میشوند.

 براي نمونه پس از تجویز Co2 طریق ریه ها به فرم دهانی منتول، 35 % آن از راه کلیه ها به شکل گلوکورونید منتول دفع میشود. این رویه براي تیمول، لیمونن و اوژنول و دیگر اسانسها هم صادق میباشد. متابولیسم سریع و نیمه عمر کوتاه اجزاي فعال اسانسها، این یقین را ایجاد نموده است که اسانسها تجمع بسیارکمی در بافتهاي بدن دارند.

 

فارماکوکینتیک داروی phr 160 :

متابوليسم دارو phr 160 کبدی است و از طريق كليه ها و مدفوع دفع مي گردد. از راه استنشاقي، بتدريج از برونش ها جذب و بخشي از داروي بلعيده شده نيز از دستگاه گوارش جذب مي گردد. غلظت سيستميك دارو پس از استنشاق آن بسیار كم مي باشد. اثر دارو پس از 15-5 دقيقه شروع مي شود و30 دقیقه پس از یک استنشاق عمیق به حداكثر مي رسد. مدت اثر دارو یک ساعت است.با توجه به بررسی های بعمل آمده تا کنون اثراتی مبنی بر ورود جدی دارو به گردش خون ملاحظه نشده است و برابر استراتژی تعریف شده در مرحله ساخت، میزان دارو ،با توجه به تاثیر آن بر موضع انجام گرفته است .

 

تئوری نحوه تاثیر PHR160 در بهبود مشكلات ریوی بیماران COVID-19

 

برابر منابع معتبر موجود CFTR، نوعی کانال کلریدی تنظیم شونده با CAMP است که سایر کانال‌های یونی را تنظیم می‌کند. CFTR ، هیدراتاسیون ترشحات در داخل راه‌های هوایی و مجاری را از طریق دفع کلراید و مهار برداشت سدیم حفظ می‌کند. اختلال عملکرد CFTR بر اعضایی که مایع مخاطی ترشح می‌کنند مانند راه‌های تنفسی فوقانی و تحتانی، بشدت تاثیر گذار است و ترشحات بی‌آب و چسبنده در ریه‌ها، جلوی کلیرانس مخاطی-مژکی را می‌گیرد.

 

پروتئین CFTR نوعی مجرای پروتئینی است که جریان آب (H2O) و یون کلر (Cl−) را در ریه‌ها کنترل می‌کند. زمانی که پروتئین CFTR بدرستی کار می‌کند یون‌ها براحتی از خلال این مجرا وارد یا خارج می‌شوند؛ اما زمانی که عملکردِ این مجرا دچار نقص می‌شود ، یون‌ها دیگر نمی‌توانند به‌دلیل انسداد مجرا، از سلول خارج شوند و به بیرون بروند و بروز این موضوع در ریه‌ها، موجب ایجادترشحات غلیظ در ریه‌ها می‌شود.در چنین حالتی شبکه های گلایکو پروتئینی موسین ریه تولید یک سنگفرش مستحکم و ژله ای سخت را میدهند که عملا کارکرد آلوئلها را مختل مینماید .در همین ارتباط در مورد بیماری ویروسی کرونا با توجه به کالبد شکافی های انجام شده در چین پزشکان تشریح کننده ،گزارش از نوعی مخاط و ترشحات چسبنده کرده اند که شباهتی به فیبروز نداشته است.شباهت این غلظت ترشحات مخاطی بین بیماری کرونا میتواند این فرضیه را مطرح کند که افزایش رقت ترشحات مخاطی باعث بهبود عملکرد ریوی در این بیماران گردد. داروی PHR160 میتواند با تخریب شبکه گلیکو پروتئینی ایجاد شده، باعث راه اندازی مجدد مجرای پروتئینی گردیده و موجب افزایش رقت موسین شده و نتیجتا افزایش کلیرانس و خلط آوری باعث بهبودی عملکرد ریه و افزایش اشباع اکسیژن شریانی ( spo2)میگردد.

 

تست های آزمایشگاهی دارو :

 

تمامی تست هایی که بایستی بر روی افشانه های تنفسی ( گروه اینهالرها) انجام پذیرد، مطابق آخرین فارماکوپه های رسمی دنیا، بر روی این محصول انجام گرفته است.نام آزمونهای انجام شده بر روی این محصول به شرح ذیل می باشد:

•           assay per can

•           assay per puff

•           deposition

•           uniformity of dosage

•           leak

•           pressure test

•           average weight

•           net content

•           water content

•           droplet size

 

اثر سمیت:

باتوجه به حجم نازل خروجی و پمپ MDI ها و حضور پروپیلانت (گازHFA) و الکل در فراورده ،غلظت مخلوط مواد موثره در کل MDI ،کمتر از 3% می باشد. لاجرم مقدار مجموع مواد طبیعی محلول قابل دسترس برای بافت در هر پاف حدود 300 نانو لیتر می باشد که البته طبق اصول علمی بخش محدودی از آن به ریه می رسد. و همچنین با توجه به اینکه میزان مواد موثره phr160 در حد نانو گرم میباشد قاعدتا هیچگونه اثر سمیتی ندارد.در مورد اسانس ها وترکیبات گیاهی مورد استفاده ، مسمویت 50 درصدی عمدتا بین 1تا20 g/kg از وزن بدن انسان ها می باشد که دوز مصرفی PHR160 بسیار کمتر از محدوده سمی مورد اشاره (یعنی در حد1000 برابر کمتر از حد سمی)می باشد.

 

عوارض جانبی اسپری تنفسی پی اچ آر 160:

تا این لحظه برابر گزارشات هیچگونه عوارض جدی در حین و یا پس از مصرف گزارش نشده است با این همه بررسی عوارض همچنان در حال ادامه است.

 

تداخلات دارویی اسپری تنفسی پی اچ آر 160:

 

با توجه به عدم ورود این دارو به گردش خون و متابولیسم بدن قاعدتا از حداقل تداخلات دارویی برخوردار میباشد و برابر منابع موجود به مورد خاصی برخورد نشده است و بدیهی است که مطالعات در این جهت ادامه دارد.

بطور کلی مصرف اسپری PHR160 فقط برای افراد کوید 19 مثبت قابل استفاده است و دستور مصرف با پیشفرض تشخیص مثبت کوید19 میباشد.

 

 

سیر بیماری را میتوان به مراحل زیر تقسیم کرد:

خاطر نشان میشود که نمیتوان مرز دقیقی بین مراحل مختلف بیماری تصور کرد و همپوشانی ممکن است وجود داشته باشد. از سوی تغییر فاز به ترتیب مراحل نیست و ممکن است فرد از مرحله یک به سرعت و ناگهانی به مرحله پیشرفته برسد

 

مرحله صفر:بی علامت/قبل از بروز علائم

اساسا تشخیص بیماری در این مرحله صرفا با تست آزمایشگاهی RT-PCR است که در حین بیماریابی در افراد بیعلامت،. این افراد بعد از مدتی ممکن است علامت دار شوند.

 

 

نحوه مصرف اسپری phr160 در مرحله صفر:

بزرگسالان:روزانه چهار بار از ساعت بیداری هر سه ساعت یک پاف .(ترجیحا با استفاده از دمیار)

کودکان:روزانه دو بار از ساعت بیداری هر شش ساعت یک پاف .(استفاده از دمیار الزامی است)

 

مرحله یک:مراحل ابتدایی عفونت

از نظر شدت بیماری این مرحله به عنوان مرحله خفیف در نظر گرفته میشود. علائم خفیف بصورت تب کمتر از 38 درجه، گلودرد با یا بدون سرفه های خشک، لرز، سردرد، از دست دادن حس چشایی و بویایی، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، اسهال، بدن درد، ضعف و خستگی مفرط است. این علائم میتواند در هر فرد متفاوت باشد و بیمار یک یا چندین مورد از علائم را داشته باشد. در این مرحله علائم حیاتی نبض، فشارخون و تعداد تنفس ثابت است و SPO2≥93% میباشد، فرد معمولا نیاز به بستری ندارد.

 

 

نحوه مصرف اسپری phr160 در مرحله یک:

  • بزرگسالان:روزانه شش بار از ساعت بیداری هردو ساعت یک پاف . .( استفاده از دمیار الزامی است)
  • کودکان:روزانه سه بار از ساعت بیداری هرچهار ساعت یک پاف . .( استفاده از دمیار الزامی است)

 

 

مرحله دو :فاز تنفسی:

از این مرحله به بعد برای مراقبت و درمان توصیه به بستری در بیمارستان میشود. این مرحله خود به دو قسمت متوسط و شدید تقسیم میشود .

 

 

فاز تنفسی متوسط Moderate :

 

در این مرحله علائم مرحله خفیف با شدت بیشتر وجود دارد. علائم گوارشی و عصبی سردرد شدید گزارش شده است ملاک ورود به این مرحله عبارت است از:

1 . تنگی نفس، احساس درد و فشار در قفسه سینه با یا بدون تب مساوی/بیشتر از 38°C

2 . SPO2 بین 90 % تا 93 %

 

نحوه مصرف اسپری phr160 در مرحله دو متوسط:

  • بزرگسالان:روزانه هشت بار از ساعت بیداری هردو ساعت و نیم یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)
  • کودکان:روزانه چهار بار از ساعت بیداری هرسه ساعت یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)

 

 

فاز تنفسی شدید ) Severe ):

لازم به ذکر است که بروز انواع شدید بیماری در هر زمانی از سیر بیماری ممکن است رخ دهد و بروز آن الزاما مستلزم طی همه مراحل قبلی نیست. در این مرحله نیز طیف علائم بالینی با شدت بیشتر وجود دارد. ملاک ورود به این مرحله عبارت است از:

1 . پیشرفت سریع علائم تنفسی

2 . تاکی پنه RR>30 و تنگی نفس

3 . SPO2<90% ، PaO2/FiO2 ≤300 mmHg

4 . افزایش 4a gradient-A و نیز افزایش درگیری بیش از 50 % از ریه در سیتی اسکن

 

 

نحوه مصرف اسپری phr160 در مرحله دو شدید:

  • بزرگسالان:روزانه ده بار از ساعت بیداری هر یک ساعت و نیم یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)
  • کودکان:روزانه پنج بار از ساعت بیداری هردو ساعت یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)

 

 

مرحله سه :فاز تشدید التهاب- بحرانی Critical

در این مرحله بیمار نیازمند مراقبتهای ویژه است. همانطور که اشاره شد، بروز انواع شدید بیماری در هر زمانی از سیر بیماری ممکن است رخ دهد و بروز آن الزاما مستلزم طی همه مراحل قبلی نیست. ملاک ورود به این مرحله وجود حداقل یکی از موارد زیر است از:

1 . نارسایی تنفسی: علیرغم درمانهای اکسیژن درمانی غیرتهاجمی SPO2≤88%

2 . بیمار با نشانه های شوک

3 . بیمار نیازمند یا تحت تهویه مکانیکی

4 . بیمار دچار نارسایی چند ارگانی

 

نحوه مصرف اسپری phr160 در مرحله سه:

  • بزرگسالان:روزانه 16 بار از ساعت بیداری هر 45 دقیقه یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)
  • کودکان:روزانه هشت بار از ساعت بیداری هر90 دقیقه یک پاف.(استفاده از دمیار الزامی است)

 

توجه : در این استیج در صورتی این دارو قابل استفاده است که بیمار توان تنفس بدون وسایل کمکی را داشته باشد .

توجه: ساخت شکل دارویی مناسب برای استفاده در دستگاه نبولایزر در دست اقدام است

 

 

سوالات متداول راجع به اسپری تنفسی پی اچ آر 160 و بهبود عوارض ریوی ویروس کرونا در این قیمت مطرح و پاسخ داده شده است.

 

 

آیا داروی PHR160 تاثیری در مشکلات ریوی دارد ؟

داروی PHR160 یک داروی فناورانه و دانش بنیان با طراحی ویژه است و فعلا فقط بر روی عوارض ریوی تست گردیده .

 

آیا داروی PHR160 مجوز تولید و پخش را داراست؟

داروی PHR160 تمامی مجوزهای مورد نیاز را از معاونت غذا و دارو اخذ کرده و استعلام از طریق مبادی ذیربط امکان پذیر است.

 

چرا باید از دستگاه دمیار استفاده کرد؟

استفاده از دستگاه دمیار که یک وسیله پلاستیکی است و در دارو خانه ها موجود است میتواند عملکرد دارو رسانی به اعماق ریه را بهبود بخشد و هر چند که استفاده از آن الزامی نیست ولی مفید است.

 

گاها بعد از استفاده از داروی PHR160 سردرد میگیریم آیا طبیعی است؟

سردرد بعد از استفاده داروی PHR160 گزارش نشده ولی بنظر نمیرسد که نسبت به عوارض بیماری کرونا ، قابل توجه باشد.

 

آیا سرفه بعد از استفاده داروی PHR160 طبیعی است؟

با توجه به اثر و عملکرد داروی PHR160 ایجاد سرفه به خصوص سرفه های خلط دار طبیعی است ولی بعداز دو یا سه روز سرفه ها در صبح و شب کاهش میابد.

 

برای شدت و ضعف بیماری از داروی PHR160 به چه میزان باید استفاده کرد؟

بسته به تشخیص پزشک در موارد ابتدایی سه بار در روز صبح و ظهر و شب و در موارد متوسط روزی 5 بار و در موارد حاد روزی ده بار و هر بار یک پاف با دستگاه دمیار.

 

مدت زمان مصرف داروی PHR160 چند روز است ؟

بین سه تا 20 روز است که بنا به تشخیص پزشک انجام میشود

 

آیا داروی PHR160عوارض جانبی دارد ؟

تا کنون با استفاده بیش از 3000 مورد تنها چند مورد خارش گلو و یک مورد هم الرژی گزارش شده است.

 

آیا برای داروی PHR160تحقیقات استاندارد انجام گردیده است ؟

کلیه اقدامات قانونی و اخلاقی داروی PHR160طی شده و کلینیکال ترایال این دارو در بیمارستان بقیه الله اعظم در اسفند ماه 1398 انجام پذیرفته است

 

آیا داروی PHR160برای درمان کرونا استفاده می شود ؟

بله داروی PHR160تخت عنوان بهبود عوارض ریوی ناشی از کوید 19 است و از ابتدای درگیری شخص به کرونا قابل استفاده است

 

داروی PHR160را از کجا می توان تهیه نمود ؟

داروی PHR160 از اواسط مردادماه از داروخانه ها قابل دسترس خواهد بود

 

 

آیا داروی PHR160 در دوران بارداری استفاده میشود؟

در آزمایشات بالینی گروه بارداری جزو گروه های مطالعه نبوده اند و با توجه به نوظهور بودن داروی PHR160 تا کنون موردی گزارش نشده است ولی با توجه به اینکه این دارو وارد متابولیسم خون نمیشود احتمالا نباید عوارضی برای جنین داشته باشد لاکن بدیهی است که صلاحیت تجویز و یا عدم تجویز این دارو بر عهده پزشک معالج میباشد.

 

آیا داروی PHR160 شیمیایی است؟

خیر داروی PHR160 100% طبیعی است و هیچگونه پروسه شیمایی و ماده شیمیایی در تولید این دارو استفاده نشده است.

 

 

آیا داروی PHR160 نقش پیشگیری در بیماری را دارد؟

خیر داروی PHR160 هیچ نقش در پیشگیری از بیماری کرونا ندارد

 

ایا داروی PHR160 میتواند عوارض غیر قابل جبران داشته باشد؟

موارد موثره داروی PHR160 بصورت تک تک همگی جزو لیست داروها و مواد تایید شده توسط سازمانهای معتبر داخلی وخارجی است و بشریت در طول هزاران سال قبل از این مواد بصورت استنشاقی بهره برده است بنا براین بنظر نمیرسد که عوارضی اینچنینی داشته باشد.

 

ایا از داروی PHR160 برای افراد در کما میتوان استفاده کرد؟

داروی PHR160 در صورتی مفید است که فرد بیمار قابلیت تنفس آن را داشته باشد و از انجایی که افراد در مرحله اند استیج و در حالت کما با دستگاه تنفس میکنند امکان استفاده از اسپری را ندارند و بزودی شکلی از دارو که امکان استفاده با دستگاه نبو لایزر را داشته باشد ساخته خواهد شد.

 

چه گروههای سنی میتوانند از داروی PHR160 استفاده کنند؟

تا کنون طبق گزارشات غیر رسمی از کودک 2 ساله تا افراد بسیار مسن از این اسپری استفاده کرده اند و گزارشی که ارتباطی بین دارو و سن مصرف کنندگان وجود داشته باشد مشاهده نگردیده است.

 

آیا داروی PHR160 را میتوان در دوران شیردهی استفاده کرد؟

در ازمایشات بالینی گروه شیر دهی جزو گروه های مطالعه نبوده اند و با توجه به نوظهور بودن داروی PHR160 تا کنون موردی گزارش نشده است ولی با توجه به اینکه این دارو وارد متابولیسم خون نمیشود احتمالا نباید عوارضی برای جنین داشته باشد لاکن بدیهی است که صلاحیت تجویز و یا عدم تجویز این دارو بر عهده پزشک معالج میباشد.

 

 

جهت خرید و آشنایی با انواع محصولات تقویت سیستم ایمنی بر روی آن کلیک نمایید.

 

در صورتی که نیاز به مکملی دارید که موجب کاهش کلسترول بدن و کاهش چین و چروک پوست شود، سافت ژل کوکیوتن قرمز آنتی ایجینگ 60 عدد یکی از بهترین انتخاب های ممکن می باشد.