شرکت فایزر آزمایشات مربوط به درمان COVID-19 را به صورت خوراکی آغاز می کند.

 

(NEXSTAR / WJW) - تولید کننده دارو Pfizer(فایزر)  اعلام کرد آزمایش خوراکی درمان  COVID-19 را آغاز کرده است. این شرکت در اعلامیه مطبوعاتی گفت که مطالعه فاز 1 روی بزرگسالان سالم آمریکایی "برای ارزیابی ایمنی و تحمل یک روش درمانی ضد ویروسی خوراکی جدید" برای ویروس عامل COVID-19 آزمایش خواهد شد.این شرکت همچنین در حال آزمایش یک ضد ویروس وریدی برای درمان COVID-19 است. مقامات اعلام کردند كه دارو به صورت قرص خواهد بود.

 

کرونا

 

این محصول چگونه اثر می کند؟

این نوع درمان به بازدارنده های پروتئاز متکی است، فناوری که برای درمان HIV( اچ آی وی) و هپاتیت C نیز استفاده می شود. مهارکننده های پروتئاز با اتصال به گیرنده های آن در ویروس و جلوگیری از تکثیر ویروس در سلول کار می کنند.

درمان به صورت خوراکی از بروز اولین علامت انجام می شوند و نیازی به بستری شدن بیماران در بیمارستان یا مراقبت های ویژه ندارند. مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 هم به پیشگیری از طریق واکسن و هم به درمان هدفمند برای کسانی که به ویروس مبتلا می شوند، احتیاج دارد.  "با توجه به شرایطی که SARS-CoV-2 در حال جهش است و ادامه تأثیر جهانی COVID-19 ، به نظر می رسد دسترسی به گزینه های درمانی هم الان و هم بعد از همه گیری بسیار حیاتی است."به گزارش فایزر ، این دارو "فعالیت ضد ویروسی قوی" علیه ویروس کرونا نشان داده است. این شرکت همچنین اظهار داشت كه از آنجا كه این دارو به صورت خوراكی مصرف می شود، می تواند در خارج از محیط بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد و به افرادی كه اخیراً به COVID-19 آلوده شده اند داده شود.محققان امیدوارند که این دارو به جلوگیری از نیاز بیماران بستری  ویروس کرونا کمک کند.

یکی از مقامات ارشد شرکت فایزر گفت: "ما PF-07321332 را به عنوان درمان بالقوه خوراكي طراحي كرده ايم كه مي تواند در اولين علامت عفونت تجويز شود ، بدون اينكه بيماران در بيمارستان بستري شوند يا تحت مراقبت هاي ويژه قرار گيرند."انتظار می رود Pfizer در ماه آینده اطلاعات بیشتری در مورد این دارو منتشر کند.