مصرف کلداماریس چه ربطی به کرونا دارد؟ نحوه عملکرد کلداماریس چگونه است؟ آیا می توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد؟آیا درمانی برای کرونا وجود دارد؟ آیا کرونا از بین می رود؟ چه زمانی کرونا از بین می رود؟

 

کلداماریس و کرونا

سازمان بیوتکنولوژی مارینومد اذعان داشته است که Carragelose (کاراژلوز) پتانسیل کاهش خطر عفونت  COVID-19 (ویروس کرونا) را دارد و امکان دارد COVID-19 را درمان کند. داده های حاصل از مطالعه کشت سلولی مارینومد تأیید می کند که کاراژلوز به صورت وابسته به دوز کار می کند و به شدت باعث کاهش عفونت سلول های ویروس SARS-CoV-2 شود.

کاراژلوز بافت مخاطی دستگاه تنفسی بدن را که مستعد حمله ویروس کرونا است، را می پوشاند و یک سد فیزیکی ایجاد می کند که به محافظت در برابر عفونت های ویروس کرونا و گسترش آن کمک می کند. این موضوع به نوبه خود ممکن است بار ویروسی را سرکوب کند و دفاع طبیعی بدن ممکن است با ویروس بهتر مبارزه کند.

 

 

به طور معمول ، افراد پس از ورود ویروس SARS-CoV-2 از طریق بینی یا گلو ، می توانند با COVID-19 بیمار شوند. مطالعات مارینومد ما را قادر می سازد تا داده هایی را که قبل از آزمایش های بالینی با ویروس های دیگر جمع آوری شده است را گردآوری کند و از این نتایج می تواند استخراج شود که ویروس SARS-CoV-2 ممکن است خنثی شود.

 

کاراژلوز

کاراژلوز یک ترکیب دریایی بدست آمده از جلبک قرمز است که با ویروس های سرماخوردگی مقابله می کند.

 

 

اثربخشی کاراژلوز در آزمایشات بالینی با بیش از 600 بیمار مبتلا به علائم اولیه سرماخوردگی ثابت شده است . یک مزیت خاص کاراگلوز، فعالیت گسترده پلیمر در برابر سویه های مختلف ویروس ( زیرشاخه های ویروس)، مانند Rhinovirus و  Coronaviruses شناخته شده است. علاوه بر این ، مشخصات ایمنی Carragelose بسیار مناسب است.

 

این داده های پیش-بالینی تأکید می کند کاراژلوز می تواند شرایطی را برای محافظت در برابر SARS-CoV-2 و تعداد زیادی از ویروس های مختلف تنفسی فراهم کند. این امر به ویژه مهم خواهد بود زیرا سازمان مارینومد به مقابله با COVID-19 ادامه می دهد و به فصل سرما و آنفولانزای امسال می رود.

 

 

به عنوان قدم بعدی ، مارینومد اکنون در حال برنامه ریزی آزمایشات بالینی با استفاده از همین فناوری برای یک محلول استنشاق است که می تواند در ریه ها نیز کار کند. این کارآزمایی ها شامل بیمارانی که خطر ابتلا به پنومونی ناشی از ویروسی دارند ، یک عارضه اصلی COVID-19 و سایر ویروس ها ، مانند آنفلوانزا است. اولین نتایج اثر بخشی در 12 ماه آینده پیش بینی می شود. اگر داده های بالینی مثبت باشند، یک محصول استنشاق با کاراژلوز می تواند در سال 2021 در دسترس شما قرار بگیرد.

محصولات حاوی کاراژلوز  مانند اسپری بینی ، لوزه یا اسپری گلو از سال 2008 در اتریش به بازار عرضه شده است. تاکنون این محصولات به عنوان اولین درمان بیماریهای سرماخوردگی و آنفولانزای شایع در سراسر جهان در بیش از 40 کشور شناخته شده است.

 

درباره موسسه بیوتکنولوژی مارینومد

موسسه بیوتکنولوژی مارینومد یک شرکت بیو دارویی است که دارای دفتر مرکزی در وین (اتریش) است و در بازار نخست بورس وین قرار دارد. این شرکت بر توسعه محصولات نوآورانه مبتنی بر سکوهای فناوری محافظت از ثبت اختراع در زمینه بیماریهای تنفسی و چشم پزشکی تمرکز دارد. سکوی فناوری Marinosolv® باعث افزایش کارآیی ترکیبات محلول در درمان بافتهای حساس مانند چشم و بینی می شود. کاراگلوز شامل محصولات مبتنی بر حق ثبت اختراع با هدف ثبت عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی است .کاراژلوز در اسپری های بینی ، اسپری های گلو و لوزه ها استفاده می شود که از طریق شرکای بین المللی در بیش از 40 کشور جهان به فروش می رسد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در دسترس است: www.marinomed.com.

 

کلداماریس

کلداماریس یک اسپری بینی است که از محصولات ذکر شده در کشور اتریش می باشد که در هر میلی متر محلول آن 1/2 میلی گرم کاراژینان (کاراژلوز) می باشد. کلداماریس پروفیلاکتیک به منظور جلوگیری از خشک شدن مخاط بینی و مرطوب نگه داشتن آن مورد استفاده قرار میگیرد. این فرآورده از انتشار و تکثیر ویروسهای عامل سرماخوردگی در مخاط بینی جلوگیری میکند. کلداماریس پروفیلاکتیک برای تمام گروه های سنی مناسب است.

کلداماریس به طور اختصاصی برای دو گروه زیر یکسال و بالای یکسال تا بزرگسال طراحی شده است. اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک زیگما فارم برای بالای یکسال تا بزرگسال و اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک بیبی برای نوزادان تا زیر یکسال طراحی شده است. جهت آشنایی و خرید این محصول می توانید بر روی آن کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

خشکی والتهاب مخاط بینی میتواند ناشی از آلاینده های روتین در هوای تنفسی و یا حضور متناوب در محلهای پر تجمع با رطوبت کم مانند ماشین، قطار، هواپیما و یا محلهای بسته گرم با دستگاه های تهویه که خود موجب خشکی هوا میگردند، باشد. دو فاکتور مذکور -آلاینده های هوا و یا رطوبت کم هوای تنفسی- میتوانند منجر به خشکی مخاط بینی شوند.

اگر چه عملکرد فیلتر گونه بینی، توانایی آن در به دام انداختن ذرات معلق (غبار، آلاینده ها، آلرژن ها، ...) در مجاری تنفسی، فقط در صورتی کارایی خواهد داشت که مخاط بینی سالم باشد و این عملکرد در حضور رطوبت کافی در مخاط بینی امکان پذیر خواهد بود. رطوبت فیزیولوژیک باعث تقویت توان طبیعی بدن در جلوگیری از نفوذ میکروب ها و ویروس ها بر طبق پروسه های طبیعی بدن میگردد. علاوه بر آن کاراژلوز موجود در این ترکیب مانع از انتشار و ازدیاد ویروس سرماخوردگی در سطح مخاط بینی میگردد

 پس از مرطوب شدن مخاط بینی توسط کلداماریس، کاراژلوز باعث تشکیل یک غشاء مائی بر روي مخاط بینی ميگردد. این لایه غشائی، عملکرد حمایتی فیزیکی دارد.  یعنی این لایه غشاء بدون آنکه جذب شود مانند یک سد محافظ در برابر هر گونه عامل خارجی(گرد وغبار،ویروس ها، ... ) عمل می کند و غشاء مائی ماندگاری طولانی تری نسبت به رطوبت طبیعی مخاط بینی و یا آب نمک دارد، بدون آنکه به عملکرد طبیعی اپیتلیوم مخاط بینی آسیبی برساند و مانع از گسترش و انتشار ویروس سرماخوردگی در سطح مخاط می گردد.

 

جهت مشاهده و خرید اسپری کلداماریس بر روی آن کلیک نمایید.