اوویترل چیست و چگونه از آن استفاده میشود؟

اویترل یک محصول دارویی حاوی کوریوگنادوتروپین آلفا برای افزایش احتمال بارداری است ، که بسیار شبیه به گنادوتروفین جفتی است که به طور طبیعی در انسان یافت می شود ، اما در آزمایشگاه ها با استفاده از تکنیک های DNA نوترکیب ساخته می شود. این ماده از خانواده هورمونهایی به نام گنادوتروفینها است که در کنترل طبیعی تولید مثل نقش دارند.

Ovitrelle در زنانی که تحت تکنیک های کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) قرار دارند ، استفاده می شود. سایر داروها ابتدا برای رشد و نمو چندین فولیکول ، تولید تخمک تجویز می شوند. سپس از اوویترل برای رسیدن (بالغ شدن) این فولیکول ها استفاده می شود.

اوویترل همچنین در زنانی که تخمک تولید نمی کنند تخمک گذاری بسیار کمی دارند (اولیگو تخمک گذاری) استفاده می شود. این دارو بعد از استفاده از داروهای دیگر برای ایجاد فولیکول ها ، برای ترشح تخمک گذاری تجویز می شود.

 

مکمل های درمان ناباروری زنان را مشاهده کنید. 

ovitrelle 250

 

قبل استفاده از اوویترل چه چیزهایی رو باید در نظر بگیرید؟

قبل از شروع درمان ، قدرت باروری شما و همسرتان باید ارزیابی شود.

 

ممکن است یکی از دلایل ناباروی وجود ویروس اچ پی وی باشد برای آشنایی بیشتر با این ویروس لطفا مقاله واکسن پاپیلوگارد را مطالعه کنید. 

 

 

کسانی که نباید اوویترل مصرف کنند:

  1. اگر باردار یا شیرده هستید
  2. اگر بزرگ شدن تخمدان یا یک یا چند کیست بزرگ تخمدان دارید
  3. اگر خونریزی واژن غیر عادی  دارید
  4. اگر تشخیص داده اید که سرطان تخمدان ، رحم یا پستان دارید
  5. اگر تومور هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز داشته اید
  6. اگر از التهاب شدید وریدها یا لخته شدن خون در رگها رنج می برید (اختلالات فعال ترومبو آمبولی)
  7. اگر به کوریوگنادوتروپین یا هر یک از ترکیبات Ovitrelle حساسیت دارید (حساسیت بیش از حد)
  8. اگر شرایطی دارید که بارداری طبیعی را غیرممکن می کند (به عنوان مثال رحم غایب ، تخمدان هایی که به درستی رشد نکرده اند ، فیبروم) یا در دوره یائسگی بوده اید
  9. اگر طی 3 ماه گذشته بارداری خارج از رحم داشته اید

 

 

عوارض اوویترل:

درمان با Ovitrelle ممکن است خطر ابتلا به بیماری به نام سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) را افزایش دهد. این زمانی است که تخمدان ها بیش از حد به درمان واکنش نشان می دهند و فولیکول های زیادی ایجاد می کنند. شایعترین علامت درد شکمی است.
اگر درد شکم یا ناراحتی قابل توجهی دارید ، اوویترل را تزریق نکنید و در اسرع وقت با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید. حداقل 4 روز نباید رابطه داشته باشید ، در غیر این صورت باید از روش مانع برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

در مقایسه با تصور طبیعی ، فراوانی حاملگی های متعدد و زایمان در بیمارانی که این روش درمانی را دریافت می کنند افزایش می یابد و اکثریت دوقلو هستند. در تکنیک های کمک به بارداری ، تعداد نوزادان به تعداد جنین های جایگزین شده مربوط می شود. در صورت استفاده از دوز معمول Ovitrelle ، خطر ابتلا به OHSS یا بارداری چندگانه کاهش می یابد و شما در طول چرخه درمان خود دقیقاً کنترل می شوید (به عنوان مثال آزمایش خون برای سطح استرادیول و سونوگرافی)

 

 

اوویترل چگونه استفاده می شود؟

1. دستان خود را بشویید. مهم است که دست ها و مواردی که استفاده می کنید تا حد ممکن تمیز باشند.

2. هر آنچه را که نیاز دارید جمع کنید. لطفا توجه داشته باشید که سواب های الکل در بسته بندی موجود نیست. یک منطقه تمیز پیدا کنید و همه چیز را بیرون بکشید:

دو سواب الکل ،
یک سرنگ از قبل پر شده حاوی محصول دارویی

3. بلافاصله محلول را تزریق کنید: پزشک یا پرستار شما قبلاً به شما محل تزریق را راهنمایی کرده اند (به عنوان مثال شکم ، جلوی ران). ناحیه انتخاب شده را با یک سواب الکل پاک کنید. محکم پوست را بهم نزدیک کرده و سوزن را برای تزریق با زاویه 45 تا 90 درجه وارد کنید و حرکتی مانند دارت را انجام دهید. همانطور که به شما آموخته اند ، زیر پوست تزریق کنید. از تزریق مستقیم  استفاده نکنید. محلول را با فشار دادن آرام بر روی پیستون تزریق کنید. برای تزریق تمام محلول ها به همان اندازه که نیاز دارید وقت بگذارید. بلافاصله سوزن را بیرون آورده و با استفاده از حرکت دورانی پوست را با یک سواب الکل تمیز کنید.

4. تمام وسایل استفاده شده را دور بریزید: پس از اتمام تزریق ، بلافاصله سرنگ خالی را در یک ظرف دور بیندازید. 

 

اوویترل چیست

شرایط نگهداری اوویترل 

دور از دسترس و دید کودکان قرار گیرد.

بعد از تاریخ انقضا که روی برچسب بعد از انقضا ذکر شده است ، از آن استفاده نکنید. تاریخ انقضا به آخرین روز آن ماه اشاره دارد.

در یخچال نگهداری شود (2 درجه سانتیگراد - 8 درجه سانتیگراد). در بسته بندی اصلی خود نگهداری شود. محلول تزریق اویترل 250 میکروگرم ممکن است در دمای اتاق (در دمای 25 درجه سانتیگراد یا زیر آن) تا 30 روز بدون اینکه در این مدت دوباره در یخچال نگهداری شود ، ذخیره شود و اگر در این 30 روز استفاده نشود ، باید دور ریخته شود. اویترل فقط برای یکبار استفاده است.

 

 

عوارض جانبی احتمالی چیست؟

مانند همه داروها ، اویترل نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، اگرچه همه این عوارض را ندارند. اکثر عوارض جانبی دیده شده تا به امروز خفیف یا متوسط ​​بوده است. بیشترین عوارض جانبی گزارش شده خستگی ، درد و واکنشهای موضعی در محل تزریق بوده است. سندرم افزایش بیش از حد تخمدان در تقریباً 4٪ از بیماران در آزمایشات بالینی مشاهده شده است. بیشتر این موارد ماهیت خفیف یا متوسط ​​داشتند. وجود خون در حفره صفاقی ، مشکلات تنفسی از عوارض احتمالی سندرم تحریک بیش از حد تخمدان است.

این سندرم با کیست های بزرگ تخمدان مشخص می شود. اولین علائم افزایش بیش از حد تخمدان ، درد در ناحیه تحتانی شکم است که احتمالاً همراه با حالت تهوع ، استفراغ و افزایش وزن است. در صورت بروز علائم ذکر شده ، معاینه دقیق پزشکی در اسرع وقت نشان داده می شود.

عوارض جانبی شایع گزارش شده شامل درد شکم ، حالت تهوع و استفراغ ، سردرد ، التهاب و واکنش محل تزریق ، سرگیجه است. اسهال ، افسردگی ، تحریک پذیری ، بی قراری و درد پستان نیز در برخی موارد گزارش شده است و غیر معمول محسوب می شود. حاملگی خارج از رحم ، پیچ خوردن تخمدان (شرایطی که تخمدان را تحت تأثیر قرار می دهد) و سایر عوارض ممکن است ناشی از تکنیک های کمک به بارداری باشد که پزشک شما ممکن است استفاده کند.

موارد منفرد واکنشهای آلرژیک خفیف به اویترل (بثورات) گزارش شده است. در صورت جدی شدن هر یک از عوارض جانبی یا مشاهده هرگونه عارضه جانبی که در این جزوه ذکر نشده است ، لطفاً این موضوع را به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

 

 

سایت داروکالا 

داروخانه داروکالا علاوه بر تامین تمام اقلام مورد نیاز مشتریان، به طور تخصصی در زمینه زنان و نازایی فعالیت دارد. از این رو این داروخانه به «داروخانه نازایی تهران» نیز معروف است و همین جنبه تخصصی داروخانه در وب سایت نیز عملی شد و دسته بندی مخصوصی جهت درمان ناباروری زنان و ناباروی مردان ایجاد شد تا امکان تهیه مکمل های مورد نیاز برای این منظور به راحتی در اختیار تمام مردم در سراسر ایران قرار گیرد.

 

 

برای اطلاع از موجودی آمپول اوویترل در داروخانه داروکالا و کسب اطلاعات بیشتر با داروخانه تماس حاصل فرمایید.