چرا امگا 3 چربی سالمی است ؟


همه چربی ها ناسالم نیستند . اسیدهای چرب امگا3 یکی از انواع چربی های خوب هستند . آنها می توانند خطر بیماری های قلبی ، افسردگی ، فراموشی ، و آرتریت را کاهش دهند . بدن شما قادر نیست امگا3 بسازد و این ماده از طریق غذاها یا مکمل ها به بدن شما می رسد .

 

انواع امگا 3 را بشناسید


اسید های چرب امگا3 بیش از یک نوع هستند . نوعی از آنها که در ماهی یافت می شود ( DHA ) و ( EPA ) نامیده می شوند و به نظر بیشترین فایده را برای سلامت دارند . نوع دیگر امگا3 که ( ALA ) نامیده می شود در روغن های گیاهی ، روغن کتان ، گردو ، و سبزی های دارای برگ تیره مانند اسفناج وجود دارد

 

 

جهت مشاهده و خرید بهترین مکمل های حاوی امگا 3 می توانید بر روی آن کلیک نمایید.

 

 

امگا 3 چطور به جنگ بیماری ها می رود ؟


اسیدهای چرب امگا3 از طرق مختلف به قلب شما کمک می کنند آنها التهاب را در عروق خونی مهار می کنند . در مقادیر مناسب آنها حتی قادرند ضربان غیر طبیعی قلب را بهبود بخشند و چربی خون یا تری گلیسیرید را کاهش دهند ، و بالاخره اینکه آنها می توانند از ایجاد پلاک در عروق جلوگیری کرده یا روند ایجاد آن را کند کنند .

 

 

فواید مصرف امگا 3 برای بیماری های قلبی


انجمن قلب آمریکا توصیه می کند افرادی که به ناراحتی های قلبی دچار هستند روزانه از امگا3 استفاده کنند . یکی از راه های مصرف امگا3 خوردن برخی از انواع ماهی هاست ، اما به احتمال زیاد پزشک برای این افراد کپسول روغن ماهی تجویز خواهد کرد . اگر سابقه حمله قلبی دارید ، مصرف امگا3 می تواند از شما در برابر حمله های بعدی محافظت کند . بعضی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که از حمله قلبی نجات یافته و زنده مانده اند چنانچه میزان امگا3 مصرفی خود را افزایش دهند ، به میزان کمتری به حملات قلبی کشنده و منجر به مرگ دچار می شوند.

به نظر می رسد که امگا3 یک اثر متوازن کننده بر روی ضربان قلب داشته باشد . امگا3 می تواند تعداد ضربان قلب را کاهش دهد و از آریتمی ( ضربان غیر طبیعی قلب ) پیشگیری کند . چندین منبع غذایی مهم برای امگا3 عبارتند از ماهی ، گردو ، بروکلی ، و سویا .

 

کاهش تری گلیسرید خون:


امگا3 می تواند میزان تری گلیسیرید یا همان چربی خون را پایین بیاورد . میزان بالای تری گلیسیرید باعث بیماری های قلبی می شود . اگر تری گلیسیرید خونتان بالاست برای تعیین مقدار مصرف امگا3 حتما با پزشک خود مشورت کنید. در ضمن شما می توانید با انجام کارهای مختلفی میزان تری گلیسیرید خونتان را پایین بیاورید مانند ورزش کردن ،عدم مصرف الکل ، کاهش مصرف شیرینی جات و کربوهیدرات هایی مثل نان سفید و برنج .

 

کاهش فشار خون:


امگا3 می تواند تا حدی فشار خون را پایین بیاورد . یکی از پیشنهادات در این زمینه این است که گوشت ماهی را جایگزین مصرف گوشت قرمز کنید . از مصرف ماهی های شور نظیر ماهی دودی اجتناب کنید . یکی از مهمترین کارهایی که برای کاهش فشارخون باید انجام شود ، محدود کردن مصرف نمک است .

 

 

آیا امگا 3 می تواند باعث پیشگیری از سکته مغزی شود ؟


همانطور که پیش تر عنوان شد امگا3 می تواند ساخت پلاک در عروق خونی را مهار کند و به جریان خون در رگها کمک کند ، بنابراین می تواند از ایجاد لخته در عروق یا انسداد آنها جلوگیری کرده و مانع ایجاد سکته های مغزی شود .

 

مفید برای آرتریت روماتئید


تحقیقات نشان می دهد امگا3 قادر است درد و سفتی مفاصل افراد مبتلا به آرتریت روماتئید را مهار کند و کاهش دهد . همچنین یک رژیم سرشار از امگا3 می تواند اثر بخشی داروهای ضد التهاب را هم بیشتر کند .

 

 

پیشنهادات :

 

از بهترین شربت های حاوی امگا 3 می توان به شربت امگا موس ادونسیس و از بهترین کپسول ها می توان به کپسول ژلاتینی امگا ۳ آپوویتال اشاره کرد.