آمپول پیورگان

Puregon Pen

 

 

گروه دارویی-درمانی آمپول پیورگان:

  •     هورمون تحریک کننده فولیکول   (FSH)
  •     محرک تخمک گذاری
  •     درمان ناباروری

 

طبقه بندی در بارداری: گروه X

 

اشکال دارویی آمپول پیورگان:

  •     آمپول : 75 واحد FSH
  •     آمپول : 150 میلی لیتر محلول برای تزریق
  •     آمپول : 300 میلی لیتر محلول برای تزریق
  •     آمپول : 600 میلی لیتر محلول برای تزریق
  •     آمپول : 900 میلی لیتر محلول برای تزریق

 

 

نحوه عملکرد آمپول پیورگان

 


 

پیورگان چیست؟

پیورگان پودر و حلالی است که به محلول تزریقی تبدیل می شود. همچنین به صورت محلول تزریقی در ویال یا کارتریج موجود است. Puregon حاوی ماده فعال فولیتروپین بتا است.

 

 

پیورگان برای چه کاری استفاده می شود؟

پیورگان برای درمان ناباروری در زنان در شرایط زیر استفاده می شود:

  • زنانی که تخمک گذاری نمی کنند (تخمک تولید نمی کنند) و به درمان با کلومیفن سیترات (داروی دیگری که تخمک گذاری را تحریک می کند) پاسخ نمی دهند.
  • زنانی که تحت درمان باروری هستند (تکنیک های کمک باروری، مانند لقاح آزمایشگاهی). Puregon برای تحریک تخمدان ها برای تولید بیش از یک تخمک در یک زمان تجویز می شود.
  • Puregon همچنین می تواند برای تحریک تولید اسپرم در مردان مبتلا به هیپوگنادیسم هیپوگنادوتروفیک (بیماری نادر کمبود هورمون) استفاده شود.

  پیورگان را فقط می توان با نسخه تهیه کرد.

آمپول پیورگان


PUREGON چگونه استفاده می شود؟

درمان با پیورگان باید توسط پزشک دارای تجربه در درمان مشکلات باروری انجام شود. Puregon به صورت تزریق زیر جلدی (زیر پوست) یا داخل عضله تجویز می شود. پودر باید با حلال ارائه شده درست قبل از استفاده مخلوط شود. بیمار یا شریک زندگی او ممکن است تزریق را انجام دهد. Puregon فقط باید توسط افرادی تزریق شود که توسط پزشک آموزش دیده اند و به توصیه های متخصص دسترسی دارند. دوز و دفعات تزریق پیورگان به استفاده از آن و پاسخ بیمار به درمان بستگی دارد. برای توضیح کامل دوزها، لطفا بروشور بسته را ببینید.

 

 

پیورگان چگونه عمل می کند؟

ماده فعال موجود در پیورگان، فولیتروپین بتا، کپی هورمون طبیعی تحریک کننده فولیکول (FSH) است. در بدن، FSH عملکرد تولید مثل را تنظیم می کند: در زنان، تولید تخمک را تحریک می کند و در مردان، تولید اسپرم توسط بیضه ها را تحریک می کند. قبلاً FSH مورد استفاده به عنوان دارو از ادرار استخراج می شد. فولیتروپین بتا در پیورگان با روشی به نام "فناوری DNA نوترکیب" تولید می شود. این سلول توسط سلولی ساخته می شود که ژن (DNA) دریافت کرده است که باعث می شود FSH انسان تولید کند.

 

آمپول پیورگان برای کمک به بارداری زنان

مطالعات درباره پیورگان چه میگویند؟

استفاده از پیورگان در زنان تحت درمان باروری در 981 بیمار مورد مطالعه قرار گرفته است. تعداد تخمک های بهبود یافته و میزان حاملگی مداوم معیارهای اصلی اثربخشی بودند. پیورگان در 172 زن بدون تخمک گذاری مورد مطالعه قرار گرفت و اندازه گیری شد که چند دوره درمان برای تخمک گذاری این زنان مورد نیاز است. در مردان، پیورگان برای مشاهده اثر آن بر تولید اسپرم در 49 بیمار مورد مطالعه قرار گرفت. در تمام مطالعات، پیورگان با هورمون FSH طبیعی که از ادرار استخراج شده بود، مقایسه شد.

پیورگان به اندازه مقايسه کننده در تمام مطالعات مؤثر بود. Puregon به اندازه FSH ادراری به عنوان یک درمان باروری، در تولید تخمک گذاری و در تولید اسپرم موثر بود.

 

 

عوارض جانبی پیورگان:

 شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده واکنش و درد در محل تزریق است. در 4 درصد از زنان تحت درمان با آمپول پیورگان در مطالعات بالینی، علائم و نشانه های مربوط به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (مانند احساس بیماری، افزایش وزن و اسهال) گزارش شده است. سندرم تحریک بیش از حد تخمدان زمانی رخ می دهد که تخمدان ها بیش از حد به درمان پاسخ می دهند. پزشکان و بیماران باید از این امکان آگاه باشند. برای لیست کامل همه عوارض جانبی گزارش شده با Puregon، بروشور بسته را ببینید.

 

 

چه کسانی نباید از پیورگان استفاده کنند؟

 پیورگان نباید در افرادی که ممکن است به فولیتروپین بتا یا هر یک از اجزای دیگر حساسیت بیش از حد داشته باشند استفاده شود. آمپول پیورگان نباید در بیماران مبتلا به تومورهای تخمدان، سینه، رحم، بیضه، غده هیپوفیز یا هیپوتالاموس استفاده شود. در مردان مبتلا به نارسایی بیضه نباید استفاده شود. در خانم ها در صورت نارسایی تخمدان، بزرگ شدن تخمدان یا وجود کیست هایی که به دلیل بیماری تخمدان پلی کیستیک یا خونریزی واژینال نیست، نباید از آن استفاده کرد. برای لیست کامل محدودیت ها، بروشور بسته را ببینید.

 

 


 

پیورگان  150 IU / 0.18 میلی لیتر برای تزریق

یک کارتریج شامل مجموع دوز 150 وات هورمون تحریک کننده فولیکول نوترکیب (FSH) در محلول آبی 0.18 میلی لیتر می باشد. راه حل برای تزریق حاوی داروی follitropin بتا است که توسط مهندسی ژنتیک سلول چینی هامستر (CHO) تولید می شود و در غلظت 833 IU / mL محلول آبی است. این قدرت مربوط به 83.3 میکروگرم پروتئین / میلی لیتر (فعالیت زیست فعال خاص in vivo برابر با حدود 10،000 IU FSH / mg پروتئین) است.


برای مشاهده محصولات تقویت باروری بانوان کلیک نمایید.

 

 
پیورگان 300 IU / 0.36 میلی لیتر برای تزریق:

یک کارتریج حاوی دوز 300 وات هورمون تحریک کننده فولیکول نوترکیب (FSH) در محلول آبی 0.36 میلی لیتر است. راه حل برای تزریق حاوی داروی follitropin بتا است که توسط مهندسی ژنتیک سلول چینی هامستر (CHO) تولید می شود و در غلظت 833 IU / mL محلول آبی است. این قدرت مربوط به 83.3 میکروگرم پروتئین / میلی لیتر (فعالیت زیست فعال خاص in vivo برابر با حدود 10،000 IU FSH / mg پروتئین) است.

 


پیورگان  600 IU / 0.72 میلی لیتر محلول برای تزریق

یک کارتریج شامل مجموع دوز 600 وات هورمون تحریک کننده فولیکول نوترکیب (FSH) در محلول آب 0.72 میلی لیتر می باشد. راه حل برای تزریق حاوی داروی follitropin بتا است که توسط مهندسی ژنتیک سلول چینی هامستر (CHO) تولید می شود و در غلظت 833 IU / mL محلول آبی است. این قدرت مربوط به 83.3 میکروگرم پروتئین / میلی لیتر (فعالیت زیست فعال خاص in vivo برابر با حدود 10،000 IU FSH / mg پروتئین) است.

 

 
برای مشاهده محصولات تقویت باروری آقایان کلیک نمایید.

خرید قلم تزریق پیورگان

 
پیورگان 900 IU / 1.08 میلی لیتر برای تزریق:

یک کارتریج حاوی دوز 900 وات هورمون تحریک کننده فولیکول نوترکیب (FSH) در محلول آبی 1.08 میلی لیتر است. راه حل برای تزریق حاوی داروی follitropin بتا است که توسط مهندسی ژنتیک سلول چینی هامستر (CHO) تولید می شود و در غلظت 833 IU / mL محلول آبی است. این قدرت مربوط به 83.3 میکروگرم پروتئین / میلی لیتر (فعالیت زیست فعال خاص in vivo برابر با حدود 10،000 IU FSH / mg پروتئین) است.

 

 

 

لقاح  مصنوعی

 

 

 

موارد مصرف، روش و دوزاژ آمپول پیورگان:

القای تخمک گذاری در زنان نازایی که علت ناباروری آنها عملکردی بوده و ناشی از نارسایی اولیه تخمدان نمی باشد. 

یکی از اصلی ترین داروهای مورد استفاده در سیکل های ناباروری ivf و iui است.

 

 
بالغین:

در ابتدا دارو با دوز 75 واحد به صورت زیرپوستی یک بار در روز و به مدت 14 روز تزریق می شود. در صورت نیاز می توان هر 7 روز یک بار دوز دارو را به میزان 37.5 واحد افزایش داد. دوره درمان نباید بیش از 35 روز بطول انجامد. به طور معمول مقادیر بیش از 300 واحد توصیه نمی شود.

 

 
تحریک فولیکولی در روش های کمک باروری لقاح آزمایشگاهی(IVF)

بالغین:

درمان باید در اوایل فاز فولیکولار (روزهای 2 یا 3) به میزان 150 واحد به صورت زیرپوستی یک بار در روز آغاز گردد و تا زمانی که تکامل فولیکولی حاصل شود ادامه یابد. در اغلب بیماران درمان به مدت 10 روز کافی است

 

 

 

آمپول پیورگان

 

 

مکانیسم اثر: فولیتروپین ترکیب FSH انسانی است که از راه نوترکیبی DNA به دست آمده است و موجب تحریک رشد فولیکولی تخمدان در زمانی می شود که دچار نارسایی اولیه تخمدان نیستند.

 


فارماکوکینتیک:

جذب پیورگان به دنبال تزریق زیرپوستی یا عضلانی آهسته می باشد. سطح سرمی پایدار دارو طی 4 تا 5 روز حاصل می شود. حداکثر غلظت پلاسمایی فولیتروپین بتا طی 16 تا 25 ساعث ایجاد می شود. نیمه عمر نهایی دارو در حدود 24 تا 32 ساعت است. دارو از طریق ادرار دفع می گردد.

 

هورمون FSH:

هورمون FSH از لوب جلويي غده هيپوفيز همراه با يك گونادوتروپين ديگر به نام هورمون Luteinising ترشح مي‌شود. اين گونادوتروپين‌ها فعاليت طبيعي گونادها را تحريك مي‌كنند و باعث ترشح هورمون‌هاي جنسي در هر دو جنس زن و مرد مي‌شوند.

در زنان،FSH  باعث رشد و بلوغ فوكيلول‌ها ميگردد و در مردان نقش آن در اسپرماتوژنز است. FSH در تركيب انساني (فوليتروپين آلفا و يا بتا) در درمان نازايي زنان ناشي از عدم تخمك گذاري كه به درمان با Clomifene پاسخ نداده‌اند كاربرد دارد. همچنين جهت تحريك اسپرماتوژنز در درمان نازايي مردان ناشي از هيپوگناديسم هيپوگناد و تروپيك كاربرد دارد.

 

دوزهاي تجويزي در مورد درمان نازايي زنان بستگي به نياز هر بيمار دارد و معمولاً از طريق مطالعه ترشح استروژن در ادرار بيمار و يا اولترا سونوگرافي فوليكول‌ها و يا هر دو پاسخ درماني مطالعه مي‌شود. معمولاً درمان با دوز 75 تا 150 واحد در روز به صورت تزريق زير پوستي يا داخل عضلاني به مدت 7 يا 14 روز شروع مي‌شود و اگر پاسخي مشاهده نشد دوز تجويزي با فاصله زماني 7 يا 14 روز افزايش مي‌يابد تا آنجايي كه يك پا سخ مناسب و نه بيش از حد ايجاد شود.

 

سپس درمان متوقف مي‌شود و بعد از يك يا 2 روز با يك دوز منفرد 5000 تا 10000واحدي گونادوتروپين جفتي پيگيري مي‌شود تا تخمك گذاري تحريك شود. در بيماراني كه قاعده شده‌اند، درمان بايد در 7 روز اول دوره قاعدگي آغاز شود. دوز حداكثر توصيه شده توسط توليد كنندگان انگليسي، 225 واحد در روز مي‌باشد و اگر بعد از 4 هفته پاسخ درماني مشاهده نشد آن دوره بايد متوقف شود و دوره بعدي را با دوز بالاتري آغاز كرد.

 

فارماکوکینتیک اف اس اچ

فوليتروپين آلفا و بتا متعاقب تزريق زير پوستي يا داخل عضلاني به آهستگي جذب مي‌شوند. زيست دستيابي مطلق به آن‌ها حدود 70 تا 80% مي‌باشد. اوج غلظت‌هاي پلاسمايي فوليتروپين بتا طي 12 ساعت بعد از تزريق زير پوستي يا داخل عضلاني ايجاد مي‌شوند. در اثر تكرار دوز، تجمع ماده رخ مي‌دهد و حالت پايدار طي 3 تا 4 روز حاصل مي‌شود. نيمه عمر نهايي آن بين 12 تا 70 ساعت متغير است و حدود یک هشتم دوز تجويزي آلفا از طريق ادرار دفع مي‌شود.

 


عوارض جانبی اف اس اچ:

همانند گونادوتروپين‌هاي منوپوز انساني

 

 
با توجه به برنامه کاری داروخانه داروکالا در زمینه ناباروری، در صورت داشتن نسخه داروی پیورگان، با ما تماس بگیرید، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

شماره تماس: 77882823 - 77703234

 

 

محصولات تقویت باروری و درمان ناباروری دارو کالا

 

آندروفرتی

موتیلیتی بوست

کانت بوستبیبی دنس

فرتیل اید بانوانپرگناکیرفرتیل اید آقایان