در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای بین دو مکمل پروتئین وی ایرانی یعنی پروتئین وی کاله و وی پروتئین پگاه انجام دهیم. همیشه برای مصرف کنندگان این نوع مکمل های سوال پیش می آید که کدام محصول بهتر است. رسیدن به این جواب همیشه چالشی برای مصرف کنندگان است. داروکالا سعی دارد تا به صورت بی طرفانه و طبق بررسی ترکیبات، تعداد سروینگ، حجم کلی و قیمت محصول مقایسه ای بین این دو مکمل پروتئین ایرانی انجام دهد و تصمیم گیری اینکه پروتئین وی کاله بهتر است یا پروتئین وی پگاه را به شما بسپارد.

هر دو مکمل ساخته شده در ایران و توسط شرکت های قدیمی ایرانی فعال در صنعت لبنیات کشور هستند که توانسته اند به تکنولوژی ساخت و فرآوری پودر پروتئین وی دست یابند. این مقایسه صرفا طبق اطلاعات درج شده از محصول بوده و شما به عنوان مصرف کننده می بایست نظر خود را بعد از مصرف آن در قسمت نظرات مطرح نمایید.

 

خرید پروتئین وی پگاه از داروخانه آنلاینخرید پروتئین وی کاله در داروخانه آنلاین

 

  |||   

 

مقایسه پروتئین وی کاله و پروتئین وی پگاه:

قیمت و وزن:

ابتدا به سراغ قیمت محصول خواهیم رفت تا بدانیم که هر کدام از این مکمل های وی پروتئین چه قیمتی را برای محصول خود برای عرضه به بازار در نظر گرفته اند. ابتدا پروتئین وی کاله را بررسی می کنیم. قیمت عرضه شده و مصرف کننده پروتئین وی پگاه در داروخانه های معتبر کشور 2.195.000 تومان (دو میلیون صد و نود و پنج هزار تومان) (تا دی ماه 1403) است. این قیمت برای محصولی با وزن 1800 گرم (1.8 کیلوگرم) است.

اما وی پروتئین پگاه قیمت بیشتری را برای محصول خود در نظر گرفته است. وزن پروتئین وی پگاه 2000 گرم (2 کیلوگرم) است که ۲۰۰ گرم از وی پروتئین کاله بیشتر است. اما قیمت نهایی این محصول برای مصرف کننده در حال حاضر 2.834.000 (تا دی ماه 1402) تومان است که از این لحاظ و با احتساب ۲۰۰ گرم اضافه، باز هم قیمت پروتئین وی پگاه بالاتر از پروتئین وی کاله است. در واقع اگر وی کاله نیز 2000 گرم تولید می شد، قیمت وی کاله با توجه به قیمت فعلی (2.195.000) به قیمت تقریبی 2.438.000 می رسید. این نشان دهنده قیمت منصفانه تر پروتئین وی کاله نسبت به پروتئین پگاه است. 

 

نتیجه گیری این به بخش به صورت واضح نشان می دهد که با توجه به در نظر گرفتن وزن هر دو محصول، قیمت پروتئین پگاه کمی بالاتر از پروتئین کاله است و پروتئین کاله قیمت منصفانه تر و مناسب تری دارد. 

 

 

تعداد سروینگ:

تعداد سروینگ برای مصرف کنندگان مکمل های ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی پروتئین پگاه با وزن ۲ کیلویی خود حاوی 60 سروینگ است. هر سروینگ وی پروتین پگاه از 33 گرم پودر تشکیل می شود. اما پروتئین کاله با توجه به وزن ۱۸۰۰ گرمی خود حاوی 55 سروینگ است که هر سروینگ آن از 32.5 گرم پودر تشکیل می شود که معادل یک پیمانه داخل محصول است.  طبیعی است که تعداد سروینگ پروتئین پگاه با توجه به وزن بیشتر، تعداد بالاتری از پروتئین کاله داشته باشد.

 

نتیجه گیری این بخش نشان می دهد که با توجه به وزن بیشتر پروتئین پگاه پرمیکس ویتامین، این محصول دارای سروینگ بیشتری نسبت به پروتئین کاله است و برتری از این نظر نسبت به پروتئین کاله ندارد. 

 

سایر مکمل های پروتئین را مشاهده کنید.

 

مقایسه وی پروتئین پگاه و پروتئین کاله در داروخانه آنلاین داروکالا

 


 

نوع و مقدار پروتئین و کربوهیدرات و نسبت آنها:

دیگر معیار مقایسه در بین مکمل های پروتئین، میزان پروتئین و کربوهیدرات استفاده شده در آنها و نسبت این دو ترکیب در محصول است. عموما مکمل های پروتئین وی دارای بخش عمده تری از پروتئین و مقدار کمی از کربوهیدرات هستند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که کربوهیدرات بیشتر ممکن است بر خلاف روند برخی از ورزشکارانی باشد که قصد کاهش وزن و چربی سوزی را دارند.

در پروتئین کاله مقدار استفاده شده پروتئین در هر سروینگ 32.5 گرمی برابر با  24 گرم است. در پروتئین کاله از پروتئین وی کنسانتره استفاده شده است. این نوع پروتئین، سرشار از آمینو اسید است که می تواند به پشتیبانی از عضلات و جلوگیری از تحلیل عضلات کمک کند. مقدار کل کربوهیدرات استفاده شده در پروتئین کاله 3 گرم است که از این مقدار 1 گرم سهم فیبر (که کربوهیدرات پیچیده و مفید است) و 2 گرم سهم شکر (که کربوهیدرات ساده و برای افزایش سریع قند خون و انرژی است) می باشد. بنابراین در پروتئین وی کاله نسبت پروتیین به کربوهیدرات نسبت 8 به 1 است. که میزان مناسبی و نسبت عالی در یک پروتئین وی به حساب می آید.

 

اما پروتئین استفاده شده در وی پروتئین پگاه نیز پروتئین وی کنسانتره و همانند پروتئین کاله است. میزان استفاده شده در هر سروینگ 33 گرمی پروتیین پگاه اولترا پاور 24.5 گرم پروتئین کنسانتره وجود دارد که میزان استاندارد و مناسبی در هر سروینگ است. میزان کربوهیدرات استفاده شده در هر سروینگ پروتئین پگاه اما 4.25 گرم است در جدول ترکیبات دقیقا مشخص نشده چه مقدار سهم شکر است. اما میزان فیبر در جدول ترکیبات این محصول 0 درج شده است. به طور کلی و نسبت پروتئین به کربوهیدرات در هر سروینگ وی پروتئین پگاه نسبت حدودی 6 به 1 است که این نسبت نیز برای یک مکمل پروتئین قابل قبول به نظر می رسد.

 

اگر بخواهیم در انتهای این بحث جمع بندی کنیم، میزان کربوهیدرات پروتئین کاله در حدود ۱ گرم کمتر از پروتئین وی پگاه است که این نسبت بهتری از پروتئین به کربوهیدرات در اختیار ورزشکار قرار می دهد. این نشان می دهد که نسبت پروتئین به کربوهیدرات در پروتئین وی کاله بهتر از پگاه است و همچنین تقسیم نوع کربوهیدرات (پیچیده یا ساده) در پروتئین وی کاله بهتر درج شده است. 

 

مکمل های گینر و کربوهیدرات را مشاهده کنید.

 

میزان ترکیبات پروتئین کاله و پروتئین پگاه

 


 

میزان کالری و چربی استفاده شده:

بخش مهم دیگر در استفاده از مکمل های ورزشی میزان کالری دریافتی در هر سروینگ است. ورزشکاران بر خلاف مردم عادی، به کالری دریافتی خود اهمیت داده و طبق برنامه ریزی خاص تغذیه می کنند. برخی نیاز به افزایش وزن دارند و برخی دیگر نیاز به کاهش وزن. اما میزان کالری دریافتی برای ورزشکاران مهم است. همچنین در استفاده از مکمل های پروتئین، میزان چربی به خصوص در ورزشکارانی که قصد چربی سوزی دارند بسیار مهم است. البته به صورت کلی میزان چربی در مکملهای پروتئین برای ورزشکاران نمی تواند مشکلی ایجاد کند و یا باعث افزایش وزن شود چرا که در تمرینات ورزشی کالری دریافتی سوزانده می شود.

اما میزان کل چربی موجود در پروتئین کاله طبق جدول ترکیبات 1.5 گرم به ازای هر سروینگ است که از این مقدار 1 گرم را چربی اشباع شده تشکیل می دهد . چربی اشباع شده نوعی چربی حاوی نسبت بالایی از مولکول‌های اسید چرب بدون پیوندهای مضاعف که در رژیم غذایی نسبت به چربی غیراشباع سالم‌تر است. اما باز هم می تواند اگر به میزان زیادی استفاده شود باعث بروز بیماری های قلبی شود. البته در پروتیین کاله مقدار کل چربی و چربی اشباع شده بسیار ناچیز است و نمی تواند مشکلی را برای ورزشکار به وجود بیاورد.

میزان چربی ترانس در این محصول نیز 0 درج شده است که می توان آن را یک نکته مثبت دانست. مقدار کمی کلسترول (55 میلی گرم در هر سروینگ) و سدیم (130 میلی گرم در هر سروینگ) در ترکیبات پروتئین وی کاله وجود دارد که این مقادیر نیز جای نگرانی ندارند و بسیار ناچیز است. مجموع این مقادیر به همراه پروتئین و کربوهیدرات استفاده شده در پروتئین کاله می تواند به بدن شما انرژی برابر با 120 کالری را برساند. مقداری که می توان برای یک تمرین ورزشی انرژی لازم را تامین کرد و از جهتی نیز نگران سوزاندن این مقدار انرژی نبود.

 

میزان چربی مورد استفاده در وی پروتئین پگاه، در واقع میزان کل چربی مورد استفاده در این محصول 2.4 گرم است. این محصول نیز مانند پروتئین کاله فاقد چربی ترانس است که از جمله مزیت های هر دو محصول به شمار می آید. اما در پروتئین پگاه و در جدول ترکیبات آن میزان کلسترول و چربی اشباع شده وجود ندارد و تنها کالری دریافتی از چربی را با میزان 21.5 کالری درج کرده است.

میزان کل کالری دریافتی از پروتئین وی پگاه در هر سروینگ ۳۳ گرمی از این محصول برابر با 140 کالری است که در حدود ۲۰ کالری در هر سروینگ بیشتر از پروتئین وی کاله انرژی به بدن می رساند.

 

نتیجه گیری این بخش به این صورت است که وی پروتئین پگاه کالری بیشتری را در هر سروینگ به بدن می رساند اما از طرفی میزان چربی استفاده شده در هر سروینگ کمی بیشتر از پروتئین کاله است. همچنین عدم درج دقیق ترکیبات نقطه ضعفی در پروتئین پگاه به شمار می آید. 

 

مکمل های آمینو اسید و بی سی ای ای را مشاهده کنید.

 

خرید پروتئین وی پگاه

 

 


 

سایر ترکیبات و ویژگی های خاص:

از سایر ویژگی های هر دو محصول می توان به طعم های استفاده شده و محبوب در ورزشکاران اشاره کرد. پروتئین کاله در دو طعم شکلاتی و وانیلی عرضه شده است که هر دو طعم از طعم های پر طرفدار مکمل های پروتئین هستند. اما وی پروتئین پگاه طعم های بیشتری را نام برده است اما عموما فقط دو طعم در بازار فروش دارد.. طعم های ارائه شده در پروتئین وی پگاه،‌ طعم های شکلات، وانیل، به اضافه توت فرنگی و موزی است که قدرت انتخاب بیشتری نسبت به پروتئین پگاه به شما می دهد تا طعم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. 

ویژگی دیگری که پروتئین کاله بر روی آن تاکید دارد، عدم استفاده لاکتوز در ترکیبات محصول خود است. این ویژگی برای کسانی اهمیت دارد که به لاکتوز شیر و هضم آن حساسیت داشته و به ناچار به دنبال پروتئین بیف یا گوشت هستند. این ویژگی می تواند برای این افراد مهم باشد. لاکتوز در واقع قند طبیعی موجود در شیر است که در برخی افراد به آن حساسیت دارند.

همچنین طبق ادعای شرکت سازنده و محاسبات تفکیکی مقادیر موجود پروتئین، 4 گرم گلوتامین در هر سروینگ برای پشتیبانی از عضلات و همچنین 5 گرم بی سی ای ای (از ۲۴ گرم پروتئین موجود) در هر سروینگ را به بدن شما می رساند. باقی مانده مقدار پروتئین موجود در هر سروینگ را سایر آمینو اسیدهای تشکیل می دهند. این تفکیک به ورزشکار کمک می کند تا بداند که چه مقدار از آمینو اسیدها را در هر سروینگ به بدن خود می رساند. این درحالی است که پروتئین پگاه چنین تفکیکی را انجام نداده و جدول ترکیبات با جزئیات کم دارد.

 

اما ویژگی اصلی پروتئین پگاه که شاید بتوان دلیلی بر قیمت بیشتر این محصول نسبت به رقیب خود یعنی پروتئین کاله باشد، استفاده از ویتامین ها برای سنتز بهتر پروتئین در بدن است. در نام وی پروتئین پگاه نیز «پروتئین + پرمیکس ویتامین» عنوان شده است که نشان دهنده یک مزیت ویژه نسبت به پروتئین کاله و سایر مکمل های پروتئین وی است. البته این ویژگی چندان نیز برتر نیست و میتوانید با تهیه یک مولتی ویتامین مخصوص ورزشکاران این ویتامین ها را به صورت کامل تری تامین کنید. 

وی پروتئین پرمیکس ویتامین پگاه سعی کرده است تا مقادیری از ویتامین های گروه ب را در ترکیبات خود بگنجاند، گرچه مقدار این ویتامین ها نمی تواند نیاز روزانه یک فرد بالغ را تامین کند، اما می تواند بخشی از آن را تامین کرده و در جذب پروتئین در بدن کمک کننده باشد. از خواص ویتامین های گروه ب، کمک به جذب و سنتز پروتئین ها و کربوهیدرات ها و چربی ها در بدن است. این گروه ویتامین موجود در وی پروتیین پگاه به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری پروتئین و کربوهیدرات را جذب کرده و در هضم آن نیز دچار مشکل نشوید. همچنین وجود ویتامین های آ، ویتامین د۳، ویتامین هایی با خواص آنتی اکسیدانی نظیر ویتامین سی و ویتامین ای نیز در ترکیبات پروتئین پگاه دیده می شود که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به بدن کمک کند.

علاوه بر میکس ویتامین ها در پروتئین پگاه، ترکیبات دیگری نظیر آمینو اسید تائورین و ال کارنیتن و همچنین ترکیباتی نظیر کولین و اینوزیتول نیز مشاهده می شود که گرچه از مقادیری کمی از آنها استفاده شده است اما می تواند به افزایش ترشح هورمون تستسترون و همچنین کمک به سلامت بدن مورد استفاده قرار گیرد.

 

در نتیجه گیری کلی این بخش می توان به این نتیجه رسید که وی پروتئین پگاه با توجه به میکس ویتامین خود باعث جذب و هضم سریع تر و بهتر پروتئین در بدن نسبت به پروتئین کاله می شود. همچنین عدم وجود لاکتوز در پروتئین کاله نیز می تواند مزیتی برای افرادی که به این قند حساسیت دارند، باشد. طعم های مورد استفاده در پروتئین پگاه متنوع تر بوده (گرچه همان دو طعم پروتئین کاله توزیع شده) و تفکیک ترکیبات مورد استفاده اصلی در پروتئین کاله بهتر است.

 

مکمل های گلوتامین و کراتین را مشاهده کنید.

 

بررسی پروتئین کاله و وی پروتئین پگاه

 

 

نتیجه گیری نهایی مقایسه پروتئین کاله و پروتئین پگاه:

در مقایسه بالا سعی شد که به صورت بی طرفانه و با توجه به جدول ترکیبات و مشخصات هر کدام از مکمل های پروتئین کاله و پروتئین پگاه، ویژگی ها و نقص هایی عنوان شود. برخی از ویژگی ها مفید ذکر شده از هر محصول ممکن است از نظر بعضی از مصرف کنندگان چندان مفید هم به نظر نرسد و یا برعکس. هر دو محصول دارای مجوز ها و تاییدات لازم سازمان غذا و دارو بوده و فروش و توزیع آنها از داروخانه های کشور بلامانع است. اما در نهایت مصرف کننده هر محصول است که می تواند به تاثیر گذاری دقیق تر آن اشاره کرده و آن را تایید کند. شما نیز می توانید تجربه خود را از مصرف هر کدام از این مکمل ها در بخش نظرات این مقاله مطرح کرده و سایرین را در خرید راهنمایی کنید. داروخانه آنلاین داروکالا مفتخر است تا با ارائه بهترین خدمات و ایجاد بستری امن و با صداقت تمام محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد تا مشتریان عزیز بتوانند با مطالعه ویژگی های هر محصول، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنند. 

همچنین می توانید برای بررسی بیشتر جدول ترکیبات و همچنین نحوه مصرف هر کدام از این دو محصول به صفحه محصول مراجعه کرده و سایر مشخصات این دو محصول را مشاهده کنید.

 

پروتئین وی کاله